Avatar billede bas Forsker
07. januar 2022 - 16:16 Der er 13 kommentarer

Lexmark CS720: Nulstilling af toner

Hej
Er der mon der ved, hvor og hvordan man nulstiller toner-tælleren på en Lexmark CS720? Vi tror i hvert fald, at det er det, der skal til.
Sagen er, at printeren bliver ved med at skrive, at toneren skal skifes.
vi har haft taet strømmen helt af printeren og prøvet forskellige ting,
det hjælper ikke noget. Hvilket punkt skal man ind i?
Skal man logge på printeren som administrator på en eller anden måde?
Skal/kan man gøre noget via noget printer software på en PC med printeren sluttet vha. et USB kabel?
Printeren er ikke oprettet på netværk eller tilsluttet en PC. Printeren er tilsluttet en autoklave direkte via et kabel.

Printeren skriver, at den sorte toner skal skiftes og derud over 88.40k.
Jeg har fundet nedenstående side, men det er jo ikke helt den fejlkode.
Skal vi lave en power on reset, og hvor og hvordan gøres det i så fald?

http://support.lexmark.com/index?page=content&id=SO8645&modifiedDate=09/25/20&actp=LIST_RECENT&userlocale=EN_US&locale=en

På forhånd tak.
Avatar billede bas Forsker
07. januar 2022 - 16:26 #1
Kan der mon være noget med, at printerens firmware skal opdateres - altså at punktet vedr. Reset Toner Level Manually (eller hvad det hedder) simpelthen mangler på printeren?
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. januar 2022 - 16:56 #2
Jeg har måske fundet noget der kan løse dit problem:

https://www.youtube.com/watch?v=Oax2Q3tMr7M

Jeg krydser fingere🤞🤞
Avatar billede bas Forsker
07. januar 2022 - 16:57 #3
Det ser ud til, at man kan hente en nyere firmware på nedenstående side.
Jeg ved jo ikke, om det vil hjælpe noget. Jeg ved egentligt heller ikke, hvordan man i så fald opdaterer firmwaren på printeren.

http://support.lexmark.com/index?locale=DA&page=product&userlocale=DA_DK&productCode=LEXMARK_CS720#1
Avatar billede bas Forsker
07. januar 2022 - 17:00 #4
Hej Erik

Tak, men det er ikke skift af fuser der er problemet.
Det er skift af toner.
Avatar billede bas Forsker
07. januar 2022 - 17:25 #5
Måske kan jeg bruge noget fra nedenstående sider.

Firmware Download and Update Precautions and Instructions for the Lexmark CS72x & C4150 Series (October 2021):
http://support.lexmark.com/index?id=RE240&page=content&locale=EN&userlocale=EN

How to Update Printer or MFP Firmware Using a USB Thumb or Flash Drive (August 2020):
http://support.lexmark.com/index?page=content&id=HO3453&locale=EN&userlocale=EN
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. januar 2022 - 17:30 #6
Sådan nogle printere kan godt leve deres eget liv, men det kan være svært at tæmme dem.
Jeg har aldrig selv haft en laserprinter, så jeg ved ikke meget om dette emne, men der er håb, da der er mange brugere på eksperten, der gerne hjælper.
Avatar billede bas Forsker
11. januar 2022 - 18:48 #8
Jeg har af Lexmark support nu fået at vide, at fejlen 88.40 kan betyde, at billedenheden (imaging unit) skal skiftes. Jeg prøver derfor at få bestilt en ny billedenhed.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. januar 2022 - 19:27 #9
#8 - Ikke for at bringe malurt i bægret, men forvent ikke den er billig..
Avatar billede bas Forsker
11. januar 2022 - 19:42 #10
Tak, helt ok.
Hvis det er den rigtige billedenhed, koster den ca. 500 kr.

https://www.atea.dk/eshop/product/lexmark-sort/?prodid=3667020
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. januar 2022 - 21:20 #11
Nu ved jeg ikke hvad printeren har kostet fra ny. Da der er tale om en laserprinter kan jeg forestille mig at den er noget dyrere end en blækprinter. Mange blækprintere er så billige at det dårligt kan betale sig at skifte patron når der et tale om en printer hvori der anvendes rød/gul/blå i samme patronenhed.- det er desværre sandheden. Det er på blækket producenterne tjener pengene, ikke på selve printeren.
Avatar billede bas Forsker
18. januar 2022 - 17:35 #12
Det har i dag vist sig, at fejlkoden 88.40k åbenbart betyder, at den sorte toner er defekt. Problemet ser ud til at være løst efter, at vi har skiftet den sorte toner. Printeren har været halvdyr, så i vores tilfælde kan det godt betale sig at skifte toner.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. januar 2022 - 19:05 #13
Godt at det lykkedes👍