Avatar billede jokkaka Juniormester
08. januar 2022 - 10:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VPN - bedste/forskel?

Jeg ønsker en VPN primært fordi jeg ønsker anonymiteten, sekundært fordi jeg ønsker at kunne streame fra lande, som ikke er tilgængelig i DK (jeg ved Netlfix kan være tricky på dette punkt).

Der er jo et hav af VPN, og hastigheden vil selvfølgelig være i fokus. Men er der så stor forskel på Express, Cyberghost osv. når alt kommer til alt?
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. januar 2022 - 15:02 #1
Ja der er stor forskel og det ændres dynamisk- En side kan være god til Norge og ringe til andre lande.
Mange af de 'test' sider du googler dig til lever af at linke til VPN udbyderne - så troværdigheden er lav der.
Netflix tricky - Tjah - De søger at hindre folk i at bryde de regler folk har tilsluttet sig.
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. januar 2022 - 17:21 #2
Jeg har god erfaring med CyberGhost. +7000 servere world-wide
Jeg har en købeversion, som koster 380,00 Kr/år for 7 licenser. Jeg har anvendt den i flere år, og er meget godt tilfreds. Den ligger for øvrigt helt i top i diverse test.
Avatar billede jokkaka Juniormester
09. januar 2022 - 21:13 #3
Mht. Cyberghost har du kunnet mærke nogen forskel i hastigheden ift. uden VPN?
Avatar billede Uvanga Ekspert
09. januar 2022 - 22:50 #4
ad#3 Ikke noget af betydning. Lidt på latency, men ikke noget der generer mig. Jeg går primært efter sikkerhed, samt at jeg kan tilgå hjemmesider der kun er tilgængelig i oprindelseslandet.