Avatar billede Vilhøft Juniormester
08. januar 2022 - 14:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Efterlad kløft"

I Open Office findes en funktion ”Efterlad kløft” i forbindelse med diagrammer. Findes der en lignende funktion i Excel? Jeg har et diagram, der viser nogle dataserier. I dataserierne er der celler uden værdi. De vises i diagrammet, med værdien 0, når jeg vælger at have datamærkater.

/Finn
Avatar billede kim1a Ekspert
09. januar 2022 - 08:57 #1
Hvis du omkonverterer dine celler uden værdi til N/A så vises de ikke. Jeg har ofte en true/false celle over mine data og derfor et andet sted dataen til diagrammet vises som så baserer sig på denne ture/false.
Avatar billede Vilhøft Juniormester
12. januar 2022 - 19:14 #2
Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt skarp på, hvad du mener med "omkonverterer" cellerne uden værdi til N/A. Er det som i #N/A, eller?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. januar 2022 - 21:13 #3
Ja, i stedet for 0 (tom) kan du sætte den til N/A, f.eks. ved:
=if(dinformel=0;NA();dinformel)
Avatar billede Vilhøft Juniormester
13. januar 2022 - 14:19 #4
Jeg kan ikke få det til at virke. Måske fordi jeg har en Dansk Excel 2016. Jeg har dog fundet en enkel løsning, andet sted her på siderne: Højreklik på Y-aksen.
Definér, at mindsteværdi = 0,1, slået op af finb. Den gjorde jobbet, tak for din tid-