Avatar billede martin lotz Praktikant
13. januar 2022 - 11:32 Der er 5 kommentarer

Navngivning

Hvordan navngiver man sine filer, når de skal gemmes?  Word har det med at altid at oprette en helt ny fil i stedet for at gemme den aktuelle. Når man vender tilbage får man en helt tom side.
jeg ønsker gerne henvisning til en lærebog for næsten begyndere!
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. januar 2022 - 12:03 #1
Jeg har fundet en bog her - men der er jo flere versioner af Words. Disse er inkluderet i Office pakken og findes i Offce 2003, 2007. 2010, 2013, 2016, 2019 og 2021.

https://microsoft.fandom.com/wiki/Microsoft_Word

https://www.saxo.com/dk/word-2016-for-alle_joergen-koch_haeftet_9788778537614
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2022 - 12:19 #2
Prøv at forklare nøjagtigt, hvad du gør, når du oplever at "Word har det med at altid at oprette en helt ny fil i stedet for at gemme den aktuelle. Når man vender tilbage får man en helt tom side."
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2022 - 14:09 #3
Det er forskellen på 'gem' og 'gem som'
'Gem' overskriver den gamle fil, 'gem som' spørger efter nyt filnavn.
13. januar 2022 - 14:30 #4
Hvis du vil arbejde videre i et tidligere dokument.
Når Word er startet.
Vælg filer.
Åben.
Og vælg dokumentet i listen, eller søg med stifinderen.

Metode 2.
Find dokumentet i stifinder, og dobbelt klik på den, så åbner Word automatisk.
Avatar billede Jan K Ekspert
15. januar 2022 - 15:15 #5
Måske misforstår jeg OP, men jeg læser det som om, ønsket er, at Word åbner i det dokument, der senest blev arbejdet i. Det kan gøres med en makrp, men så åbner Word altid med det samme dokument, ikke det seneste.