Avatar billede morten_dalsgaard Praktikant
14. januar 2022 - 10:37 Der er 2 kommentarer

dynamisk link ud fra en celle

Hej.

Jeg udgiver hver dag en PDF rapport, som bliver dannet via en Excelmodel, den bliver udstillet via en URL via en local server.
Da den er blevet så omfattende, vil jeg gerne lave en indholdsfortegnelse, det gør jeg ved at lave nogle links i rapporten ved at tage URL'en og sætte #page=1 bagefter, for at kunne linke til side 1 og så fremdeles.

Mit problem er at min rapport-URL ændrer sig hver dag med en ny dato, f.eks denne pr. 12-01-2022.:
"https://srv-wwp105.pension.local/ic_rapporting/Fact%20sheets/Daglige/2022-01-12fs.pdf"

Spørgsmålet er om jeg kan indsætte et link i excel, hvor adressen på det jeg vil linke til står i en celle i arket, så den afhænger af den celle? Så er det nemlig muligt at gøre den celle dynamisk afhængig af den specifikke dato jeg ønsker.

på forhånd tak.
Avatar billede madklub Guru
14. januar 2022 - 11:39 #1
Prøv med =hyperlink(.....
Avatar billede morten_dalsgaard Praktikant
14. januar 2022 - 11:54 #2
tak for svar.. men hyperlinks tager kan den desværre ikke læses via PDF af en eller anden grund, men jeg tror jeg må skrive noget VBA, som ligesom kan opdatere links i stedet.