Avatar billede Mich82 Novice
14. januar 2022 - 23:46 Der er 8 kommentarer

problemer med mobil zoom på min nye hjemmeside: https://michaelcarlsen.dk

Hej

Jeg har et problem med min nye hjemme side som for nyligt er blevet oprettet og designet via wordpress.

Problemet opstår når jeg åbner min hjemmeside via  link på mobilen; eksempevis  når jeg deler den på facebook eller via messenger.

Når den åbnes kan man hverken zoome ind eller ud, undtagen hvis man åbner den igennem en browser, hvilket jeg selv må rette bagefter.

Tænker at min hjemme side burde zoome ind og ud, browser eller ej ligesom alle andre. Har testet den på 3 andre bekendtes mobiler og de har samme problem.

Er det noget man kan gå ind og rette i wordpress kontrol panel?

på forhånd tak
Avatar billede stjans Guru
15. januar 2022 - 09:58 #1
Det er dit tema, der skal være responsivt.

Jeg kan se, at du kører med Divi - det er responsivt "out of the box".

For lige at få slået fast hvad problemet er: Ønsker du at zoome med fingrene på din mobilskærm - eller at siderne (herunder menuerne) automatisk tilpasses til den skærm, der viser hjemmesiden ?

Som jeg ser siden på min mobil, vises den korrekt i mobil-mode. Nu kan jeg desværre ikke vedhæfte et billede.....
Avatar billede stjans Guru
15. januar 2022 - 09:59 #2
Du skal dog lige kigge på tvungen orddeling - blot et godt råd :-)
Avatar billede Mich82 Novice
15. januar 2022 - 11:11 #3
Ja lige præcis. Det er zoom med fingrene på mobil der driller.

Når jeg åbner linket kan jeg ikke zoome ind og ud. Så går jeg op i menu i øverste højre hjørne og vælger “åben i browser” og så virker det fint. Zoom funktion virker kun hvis jeg åbner min hjemme side i browseren ellers ikke.

Mener at man burde kunne zoome ind og ud uanset hvad som på de fleste webpages og tænker at det kan have noget med indstillinger st gøre inde på wordpress kontrolpanel? som jeg ikk helt tør at røre ved🙂
Avatar billede stjans Guru
15. januar 2022 - 11:51 #4
Det har intet med WP kontrolpanelet at gøre.

Jeg kan godt zoome med fingrene..
Avatar billede stjans Guru
15. januar 2022 - 11:51 #5
Får ligget kigget nærmere her i weekenden...
Avatar billede Mich82 Novice
16. januar 2022 - 13:15 #6
Hmm oki. Var du i i stand til at zoome uden brug af browser?. Har i mellemtiden opdaget et par få hjemme sider der har det samme problem

På forhånd tak
Avatar billede Mich82 Novice
16. januar 2022 - 13:46 #7
Fik noget feedback inde på WP support som bekræftede min egen research om at det havde noget med meta tag opsætning at gøre og hvilket Tema jeg bruger ( Bruger selv Divi builder

Men har nok brug for lidt mere info inden jeg begynder at pille ved det:-)

Det her var den information de gav mig. Hvad siger det jer?

It depends on the viewport meta tag. Yours has disabled zooming:
initial-scale=1.0, maximum-scale=1.0, user-scalable=0

You really only want initial-scale=1.0. The current configuration is likely due to your theme. Try switching to the Twenty Twenty-one theme to verify. Check the page’s source HTML and search for “viewport”

If it’s your theme, ask in their dedicated support channel how you might enable zooming.
Avatar billede stjans Guru
17. januar 2022 - 09:44 #8
Didi blokerer som udgangspunkt ikke for zoom,. Jeg bruger det selv på over 20 sites.