18. januar 2022 - 12:55 Der er 6 kommentarer

Hvad skal jeg opgradere på min computer?

Hej, jeg kunne godt tænke mig at opgradere min computer, men ved ikke hvad for nogle dele jeg skal købe for at forbedre den. Min computer hedder "HP Pavilion Gaming Desktop 690-0808no". Jeg har lagt et link med computeren på Elgiganten herunder:
https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-pc/stationar-gaming-computer/hp-pavilion-gaming-690-0808no-stationare-computer-sort/16646

Mvh Oliver R
Avatar billede Rune1983 Ekspert
18. januar 2022 - 13:30 #1
Hvorfor er mit spørgsmål? ... har du problemer med at køre noget?
Da du ikke stiller nogle krav til hvad maskinen skal kunne, så vil jeg sige der ikke er nogen grund til at opgradere.
18. januar 2022 - 13:35 #2
Den crasher i nogle spil som GTA og har dårlig FPS
Avatar billede puren Ekspert
18. januar 2022 - 17:39 #3
dette er kommer til at lyde hårdt men det er ærligt hvor elgiganten kalder ALT deres computer gear for GAMER fordi det sælger, din computer er okay kontor maskine der kan klare nogle spil.

hvad skal du opdater?? hele dyret fristes jeg til at sige men det rækker lommepengene nok ikke til og med de chips priser vi ser lige nu er det hul i hovedet at købe nyt gear

så jeg hade kigget efter GTX 970 4GB grafikkort det bør kunne findes til under 1000kr på div brugt sider dog skal du have en større strømforsyning i du skal nok op på 550W

og har du pengene til det så køb en stang ram mere men snak med Elgiganten om hvad det er for nogle ram så du kan få en klods bagen til så dine ram kommer til at køre dual channel og ikke 2 x single
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. januar 2022 - 19:14 #4
Jeg var inde at kikke på HP´s hjemmeside, fordi Elgianten ikke en gang havde opgivet størrelsen på kabinettet. Grunden til dette er sandsynligvis at disse er 17x27,7x33,8.
En PSU på kun 180 Watt synes jeg også lyder af meget lidt

Om Elgiganten:
Jeg sætter personligt ikke mine ben hos Elgiganten, for dertil har jeg haft for mange kedelige oplevelser.
Avatar billede Asky Forsker
19. januar 2022 - 16:15 #5
Mere om Elgiganten:
For nylig ville jeg købe en Cromecaster og regnede med at jeg bare kunne betale den og så gå hjem igen. Men nej, prisen var nemlig afhængig af, om de kunne sælge mig et abonnement fra et elselskab, opdatere mit mobilabonnement mm. Jeg fik min Cromecaster - til fuld pris. Næste gang handler jeg et andet sted. Spørgsmålet er om de andre butilkker er bedre?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. januar 2022 - 17:24 #6
Elgiganten er IKKE ene om at bruge mildt sagt ufine metoder. Elgigantens største konkurrent - gæt selv hvem - driver forretning på samme kedelige facon.
Desværre kan jeg ikke pege på nogen, men jo større de er, jo flere ufine metoder anvender de.
Klik på linket herunder:

https://www.dr.dk/drtv/se/kontant_-gigant-for-enhver-pris_219648

Det er fra DR Kontant, og man kan kalde det for "antireklame" for Elgiganten.