Avatar billede VC1 Seniormester
22. januar 2022 - 15:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gamer pc til videoredigering (adobe) samt programmering?

Hej,

Jeg har ikke forstand på specifikationer til en pc, men overvejer en såkaldt ''gamer pc'' som min nye pc. Jeg skal kunne arbejde i adobe photoshop/premiere pro og bruge den til diverse programmeringsopgaver.

(Sidstnævnte giver nok spørgsmål til hvorfor jeg så ikke ved noget om en pc's specifikationer, men er ikke startet på uddannelsen endnu)

Jeg har derfor selv kigget på noget ala.
ASUS ROG GA502DU-AL027T GTX
ASUS ROG SRIX G15 G512LI-HN069T

Er jeg helt ved siden af på de nævnte modeller?

Hovedsageligt har jeg forholdt mig til, at mine krav formentlig kræver et godt grafikkort (derfor gaming pc) og at jeg skal have mindst 16 GB RAM.

På forhånd tak for jeres indput.
Avatar billede puren Ekspert
22. januar 2022 - 17:09 #1
det er småt med programmeringsopgaver der kræver en computer med muskler....

rediger video med premiere pro på en bærbar,, jeg ønsker hæld og lykke og god føjelse med det projekt ikke noget jeg havde gjort
Avatar billede VC1 Seniormester
22. januar 2022 - 18:32 #2
Du har ret, men jeg mener nu alligevel det er vigtigt at fortælle hvilke opgaver den skulle bruges til.

Resten af din kommentar hverken besvarer mit spørgsmål eller fortæller noget om hvilke specifikationer en evt. stationær skulle indeholde. Så god aften til dig.
Avatar billede nopsen Ekspert
22. januar 2022 - 19:11 #3
i stedet for at blive spydig ka du selv ha en god aften med at give feedback på de gamle spørgsmål i din historik, hvor du pludselig bare forsvinder fra dem der prøver at hjælpe dig.

https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/245672
Avatar billede f-arn Guru
22. januar 2022 - 19:18 #4
Begge computere har cpuer med 4 kærner, og det mener jeg er for lidt...
16 GB ram er også i underkanten.

Jeg optog en 8k video på min telefon og redigerede og gemte den med shotcut https://ibb.co/BtH1Cpd

Det kan godt være du ikke får behov for at redigere 8k videoer, men det illustrerer problemet... 😀
Avatar billede VC1 Seniormester
22. januar 2022 - 19:42 #5
nopsen - Husk på at folk også kan kontaktes privat, så det er muligt at man skrev videre med folk udenfor disse tråde, men dit input er da taget til efterretning.

f-arn - Mange tak for din besvarelse!
Hvor mange CPU kærner vil du mene der kræves? 6, 8?
Og skal jeg så helt op på 32 GB RAM? Jeg har bare set flere videoer, hvor man siger 16GB RAM er rigeligt.
Avatar billede f-arn Guru
22. januar 2022 - 20:00 #6
Avatar billede nopsen Ekspert
22. januar 2022 - 20:10 #7
# 5
det er for det første ikke meningen med dette forum, andre med evt lign problem sku gerne ku få gavn af evt løsning eller forslag.
for det andet burde du så skrive at du er fortsat privat og lukke tråden, så andre ikke opfatter det som ligegyldighed over for hjælpen og dermed dropper at hjælpe, det ser jo ikke godt ud.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. januar 2022 - 20:59 #8
#5 Selv om man kontakter folk privat, er det alligevel en god ide i tilfælde af ,at man finder frem til en løsning, at markere spørgmålet som løst evt. ved at skrive det, og marke det som løsning på eksperten.
Det kan jo også være at andre brugere løber ind i samme problem, og så er det rart at kunne finde en løsning.
Avatar billede VC1 Seniormester
23. januar 2022 - 04:23 #9
f-arn - Tak for din besvarelse. Jeg skal vist lige prøve at kigge på hvad det vil koste at bumpe en af de to nævnte modeller op, men troede sku jeg kunne nøjes med mindre :P
Avatar billede f-arn Guru
23. januar 2022 - 11:03 #10
Jeg lavede en søgning på pricerunner efter bærbare med en konfiguration du efter min mening som minimum  skal gå efter... Læg mærke til kravet til grafikkortet.

https://www.pricerunner.dk/cl/27/Baerbar?attr_54120186=54120492&attr_60382316=60382332&attr_60383104=60383114&attr_60535860=60535888,60535878&onlyInStock=true&sort=price_asc#s_54120131=15.6_