Avatar billede soenderskov Seniormester
23. januar 2022 - 23:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

convertor/omformer/strømforsyning 230VAC til 12VDC

hej

er der nogen der har nogle billige holdbare bud.!

jeg har et 12 vdc Elektrisk kabel spil som trækker 1200watt.

jeg har en mobil generator som genere 230VAC 750watt.

jeg vil gerne have optimeret opstillingen.

idag bruges et batteri som så oplades af generatoren med en batteri oplader. dette er lidt uholdbart da det jo tager tid at lade batterier op.

så jeg tænkte om der er nogen der kender til et produkt Convertor/omformer/strømforsyning eller hvad de nu kaldes. som kan levere 12vdc 1200watt fra 230vac?
Avatar billede puren Ekspert
24. januar 2022 - 01:01 #1
jeg havde nok skrevet til RS Components og fået dem til at hjælpe mig
Avatar billede kulawig Professor
24. januar 2022 - 15:35 #2
en strømforsyning der kan klare den slags belastning er ikke billig, der kommer til at rende en rimelig kraftig start strøm

løsning 1:  tag batteriet med hjem og hav det opladet permanent

nr 2: kunne en potentiel løsning være at udskifte 12 v motor på spil med en 220v
Avatar billede soenderskov Seniormester
24. januar 2022 - 16:40 #3
Ja tænkte nok, kom selv frem til en 12vdc strømforsyning med 92 amp eller en trafo med brokopling og ensretter ville stikke af prismæssigt. Så håbede på nogle havde en bedre ide. Det med batteriet frem og tilbage bliver lidt hårdt uden bil 🙂

Må se om jeg kan finde et alternativ spil eller se om motoren kan skiftes