Avatar billede Lene Juniormester
12. februar 2022 - 10:52 Der er 9 kommentarer

2-steps verification

Jeg anvender normalt Outlook. Jeg har en mailadresse med gmail.com.
Jeg installerede 2-steps verification og nu kan jeg ikke anvende Outlook.
Gik ind og slog den fra, men da jeg kom tilbage og ville åbne Outlook, blev 2-steps verification automatisk slået til!
Jeg kan ikke leve med g-mail. Da hele mit system er bygget op med kontakter, gruppemails og arkiver i Outlook. Hvordan løser jeg det problem?
Lene
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. februar 2022 - 11:35 #1
Jeg har fundet noget her der måske  kan løse dit problem...
Eller er der en masse brugere her på eksperten, der forhåbentlig kan klare det.

https://www.msoutlook.info/question/773
Avatar billede Lene Juniormester
12. februar 2022 - 11:57 #2
Tusind tak, det er i hvert fald det samme problem, så jeg prøver at komme videre med det.

(Ikke alene er du ekspert, men også katteelsker kan jeg se på billedet - Herlig kombination!).
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. februar 2022 - 12:20 #3
Jeg står kun som ekspert fordi jeg har kommenteret mange spørgsmål på eksperten.
Hvad angår katte der er jeg en stor katteelsker🐱 Katten hedder i øvrigt Emil.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. februar 2022 - 13:00 #4
Hvis du er vant til de ting, der ligger i O365-regi, er det ikke altid let at "oversætte" sine vaner til andre produkter.
Jeg er selv stor fortaler for OpenSource, men Microsoft har ikke desto mindre haft en del år til at få strikket en rimeligt velfungerende pakke sammen....
Du kan i øvrigt også sagtens benytte 2-faktor på O365 (det anbefales kraftigt), så der gives ikke køb på sikkerheden.
Avatar billede INK Ekspert
12. februar 2022 - 14:15 #5
Hvilken version af Outlook (Office) ? 2010, 2016, 2019 eller O365?
Avatar billede Lene Juniormester
12. februar 2022 - 15:16 #6
O365-regi siger mig intet.
Min version af Office er 2010
Avatar billede INK Ekspert
12. februar 2022 - 17:01 #7
Outlook 2010 regnes ikke længere for sikker (af Google). Du skal derfor opgradere til Outlook 2016 eller 2019, der kan købes billigt.
Alternativt skal du tillade mindre sikre apps under sikkerhedsindstillinger i din Google mail.
Avatar billede Lene Juniormester
13. februar 2022 - 10:40 #9
Tusind tak for alle jeres forslag. Nu er jeg da klædt på til at få løst mit problem.