Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 15:12 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Konto mig her, konto mig der :(

Ikke nok med at Windows 11 Home brugere skal tvangsfodres med en M$ konto, men nu skal Pro brugere tilsyneladende også generes 🤮

https://www.youtube.com/watch?v=jmrNG01Y9Hk

https://youtu.be/jmrNG01Y9Hk?t=50

Og til orientering, min android telefon har ikke en Google konto... Jeg har nemlig slet ikke en Google konto 😄
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2022 - 15:14 #1
Har du så en Samsung-konto på din telefon?

Hvordan foretager du backup af telefonen?
Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 15:18 #2
Jeg har ikke en konto på telefonen. Bruger software fra min computer leverandør til backup...
Det kræver heldigvis ikke en konto 😆
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2022 - 15:42 #3
Ja og det mærkelige er at når man har oprettet den konto for at installere en frisk Windows 11 ja så kan man bagefter stadig oprette en lokal konto på computeren hvis dette ønskes. Det der så kræves er jo bare en "dummy account" for at komme videre.
Mærkeligt tiltag synes jeg ??
https://www.msn.com/en-in/money/topstories/windows-11-pro-setup-will-soon-require-internet-connectivity-and-a-microsoft-account/ar-AAU3SY5?fbclid=IwAR20x3Vrj1zpQQLUs23OEK89bz00iXq5TVTIQB0mHG6d_tHjhf-6T5X2AmM
Avatar billede milter Ekspert
19. februar 2022 - 15:55 #4
Jeg er enig.

Og jeg undrer mig en smule (nok mere end en smule) over, hvor oprørte mange er over NSA, PET og FE. Hvis de vidste, hvor meget Microsoft, Apple, Google, Samsung, Huawei, Facebook og alle de andre har samlet sammen af målrettede oplysninger om dem, så burde de smide alt deres elektroniske grej langt væk i afsky. Og nu har vanviddet så bredt sig til vores biler.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2022 - 16:00 #5
#4 Ja og tv apparater kan jeg forstå.
Har man et smart tv skal man med nogle mærker oprette konto for at bruge de apps der ligger på tv. Læste det i andet forum jeg deltager i.
Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 16:35 #6
@milter
Det har jeg også undret mig en del over... 😣

@220661
Ja, men en ADB ka' nu gøre underværker... 😂

Har lige downloaded og installeret en Dansk Windows 11 Home uden M$ konto

https://ibb.co/Hp7Gyq4
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2022 - 16:51 #7
@f-arn brugte du tippet med at tage internet forbindelse af på et givet tilbud så du fik mulighed for lokal konto når du installerede Home versionen? Så en video med dette tip for ikke så længe siden.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2022 - 16:54 #8
smart tv - det er den engelske 'smart' og ikke den danske.
på engelsk er 'smart' = intelligent / klog
så et smart-tv er et tv med indbygget logik - det er ikke smart på dansk, snarere det berømte dumsmart.
Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 17:06 #9
@220661

Jeg har ikke set det omtalte tip, men da jeg skulle oprette en konto tog jeg internet forbindelsen.

Har du et link til det tip?
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2022 - 17:12 #10
#6 og du fik Win11 aktiveret uden Microsoft konto og uden licensnøgle?
Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 17:15 #11
Nej, den er installeret men ikke aktiveret med licensnøgle...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2022 - 17:28 #12
@f-arn det var en video jeg så det på fra YouTube. Kan prøve lidt senere at finde den.
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2022 - 17:29 #13
Hvis den ikke er aktiveret, så virker den vel kun i 30 dage?
Formoder Win11 er installeret på en pc, der tidligere har kørt Win 10?
Avatar billede INK Ekspert
19. februar 2022 - 17:30 #14
Med en Microsoft konto modtages en digital licens, men selvfølgelig interessant om dette kan omgås.
Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 17:38 #15
@ink

Jeg installerede den som VM og har, i modsætning til den Windows 11 Pro jeg også har liggende som VM, ikke aktiveret den.
Jeg installerede den udelukkende for at teste om M$ konto kravet kunne omgås... Det kunne det så 😂
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2022 - 18:03 #16
Opfølgning på #12. Det var denne video https://www.youtube.com/watch?v=wBWZB1T_1fI jeg så på.
Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 18:40 #17
Jeg to' mit internet senere, men resultatet var det samme 😆

"Poor little Windows got confused" og defaultede til en lokal konto 😂
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2022 - 19:43 #18
#17 Ja det gjorde den. Spørgsmålet er så bare når de får ændret det rigtigt om det "cowboy trick" virker mere?  Til det kan jeg måske tvivle.
Avatar billede f-arn Guru
19. februar 2022 - 20:18 #19
@220661

Hvis M$ insisterer på jeg skal ha' en konto, har jeg da købt min sidste Windows computer.

Jeg har i længere tid kørt Linux som VM, og selvom Windows fortsat falder mig mest naturligt, er jeg ikke i tvivl. Hvis kravet for at køre Windows er en M$ konto, så dropper jeg Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. februar 2022 - 20:45 #20
@f-arn jeg kan godt forstå din udtalelse og er helt enig med dig. Kan man ikke omgå de tiltag som de forsøger at lægge på os brugere bliver Windows 10 den sidste Windows jeg bruger. De gør jo alt for at tvinge os til at følge deres fløjte.
Du skriver Linux. Har du prøvet Zorin?
Avatar billede bvirk Guru
20. februar 2022 - 10:44 #21
Ejerskab matters - og jo flere der kommer over på linux, jo mere hardware vil over tid virke der.
Har flytte næsten alt over de sidste 10 år og fundet tilsvarene programmer. Man kan vel sige om mange af de store anvendelsesområder som har impact world wide, at der dermed også vil være løsninger dertil på andet end windows. Senest genfandte jeg mit kære visio i gnome.org/Dia klæder.
Linux er sjovt og super configurertbar. Er pt.Linux Mint bruger.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
20. februar 2022 - 12:07 #22
Milter #4

Jeg selv er også "skræmt" af de nye biler. Min datter har købt en Mazda 3, og en dag stod den i vejen i indkørslen, så ville køre den udenfor. Nøglen var en fjernbetjening, fik den startet, og et display skød op og spurgte hvor jeg ville hen. Håndbremsen var en knap ved siden af gearstangen (Der selvfølgeligt var med automatgear).

Men fik bilen kørt ud - havde et helvedes bøvl med at slukke den, fik lukket motoren, men aircon og alt andet kørte stadigt.

Endte med blot, at stige ud, låse dørene "igen med fjernbetjening". Da hun kom hjem, var batteriet tomt. LOL - de bruger dog stadigt batterier ;-)

Og min eneste kommentar var, kør selv din bil ud, jeg rører den ikke igen ...
Minder lidt for meget om de skræk film med hackere, der kontrollere både bremse og speeder.

Hvad blev der af, de almindelige biler som Peugeut 504, eller Citroen GSA osv :-D
Avatar billede f-arn Guru
21. februar 2022 - 10:21 #23
@220661
Nej, jeg har kun prøvet Ubuntu og linux Mint 😀
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2022 - 10:51 #24
Mener Zorin er baseret på Ubuntu men med den moderne brugerflade. KDE plasma minder også om Zorin.
Avatar billede f-arn Guru
22. februar 2022 - 05:25 #25
https://ibb.co/WVkjhZT

De helmer ikke før vi allesammen siger "mææh"
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2022 - 16:28 #26
@f-arn
Windows 10 har jo noget af det samme som man kategorisk skal sige nej til når man installerer systemet.
Det vil sige man skal ikke acceptere det de mener er "recommended"
På min pc er alt slået fra i beskyttelse af personlige oplysninger, og telementry har jeg i gruppe politikken aktiveret at det ikke er tilladt. Hvor meget der så kommer tilbage til Microsoft, er jo så et spørgsmål?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2022 - 15:54 #27
Hopper af tråden her.