Avatar billede DanishBear Seniormester
21. februar 2022 - 21:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Syntax Error

Som overskriften siger:

Ved at include en gennemtest test.asp fil
får jeg en Syntax Error

Line Number    :     48
Description    :     Syntax error

Hvorfor får jeg denne, når det hele er testet igennem med Option Explicit,
det sker kun når jeg bruger
<!--#include virtual="test.asp"-->
kører 100% upåklaglig når jeg kører den for sig selv

Bare det jeg adder en Sub etnavn() så kommer fejlen, behøver ikke engang at call(en) den
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2022 - 08:56 #1
Bruger du den i din ASP-kode eller HTML-kode?
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. februar 2022 - 09:11 #2
Jeg bruger classic ASP
Sub rutinen bruger jeg flere gange i samme  asp fil.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2022 - 09:54 #3
Tænker mere på at du bruger HTML comment (<!--). Hvis du bruger den inden i din ASP syntax kan jeg tænke at det giver en syntax error. Nu er det 100 år siden jeg har siddet med ASP, så vil ikke ligge hovedet på blokken.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2022 - 10:28 #4
Kan vi se noget mere af kode omkring den linje, der giver fejl?

Jeg tænker det kunne være li'som denne konstruktion:

<%
For i = 1 To n
  <!--#include file="count.inc"-->
Next
%>

Man kan ikke sige <!--#include ...> inden i en <% ... %> konstruktion.
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. februar 2022 - 10:32 #5
<!-- bruger jeg kun når jeg som kommentar spor eller bare ' tekst

ASPen for sig selv
  Sub udfoerdette()
  End Sub
Virker 100%

Ved Includering af ASP filen får jeg Syntax Error i samme linie
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2022 - 10:32 #6
#4
Lige min tanke, men kræver jo at opretter sender mindst linje 47 og 49 for at vi ved om det er det.
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. februar 2022 - 10:40 #7
#4
Nej det ved jeg :-) hvis jeg includere den er det altid
%>
  <!--#include file="count.inc"-->
<%
har også checket for en løkker, ingen løkker i , kun DB gennemgang
Selvom jeg sletter ALT imellem
--
Sub udfoerdette()
End Sub
--
kommer fejlen når jeg includere den i en anden ASPfil
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. februar 2022 - 10:47 #8
Misforståelse måske
Scriptet virker for sig selv, prøver jeg at includere den i en anden går det galt, har aldrig haft det problem før
Somsagt, selvom der IKKE stå noget imellem Sub udfoerdette() og End Sub, virker det ikke når jeg include den
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. februar 2022 - 10:57 #9
Host, host, der er støvet henne i det hjørne af min hjerne ...

Lad os sige at alt det med include er lavet korrekt, så er der kun - måske - een ting tilbage. Du kan ikke lave en ny Sub inde i f.eks. en IF. Hvis det efter at includen er foretaget kommer til at se sådan her ud:

  IF ...
    SUB ...()
    END SUB
  END IF

så er det - vistnok ... - en syntaksfejl.
Avatar billede DanishBear Seniormester
22. februar 2022 - 15:02 #10
#9

Så er det nok det jeg har lavet :-( (tror jeg)
Fik dog lige løst problemet på anden måde før jeg fik læst din besked, men vil sandelig huske det fremover, for selv jeg ikke har kikket efter om det kunne være det, så kommer mistanke frem :-) og er det med garanti det :-)

Takker derfor alle for hjælpen til dette problem, fik det heldigvis løst....