Avatar billede akse0435 Seniormester
04. marts 2022 - 17:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Visning af Flac-tags på Windows 7

Hej.

I stifinder på Windows 10 kan man se tags på Flac-filer, så som kunstner, titel m.m i kolonnerne, lige så vel som f.eks på mp3-filer. Jeg benytter Windows 7 til dagligt, af div. årsager, men her er det ikke muligt at se Flac-tags.

Mit spørgsmål er så, findes der en tilføjelse el.lign til Windows 7 stifinder, så man kan se Flac-tags lige som på Windows 10?

Jeg fandt et link på Google til en tilføjelse fra 2016, men det var forlængst lukket.

På forhånd tak.

MVH. Aksel Christoffersen
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2022 - 19:07 #1
Avatar billede akse0435 Seniormester
04. marts 2022 - 19:22 #2
Tak for linket, men jeg har allerede søgt på YouTube, uden at finde noget. De fleste videoer forklarer bare om, hvordan man ripper Flac fra cd...
Avatar billede eurositi Ekspert
05. marts 2022 - 00:03 #3
Windows 7 har ikke den samme indbyggede understøttelse af open source mediestandarder som Windows 10, men du kan formentlig godt få Windows Stifinder til at vise relevante meta-tags om kunstner, spilletid, genre, titel, lydformat, bitrate osv, hvis du installerer Icaros: https://www.videohelp.com/software/Icaros

Når du har installeret og konfigureret det, skal du formentlig tilvælge de relevante tags til kolonnevisningen i Windows Stifinder.

Husk, at du kan bruge et andet gratisprogram - MP3tag (https://www.mp3tag.de/en/) - til at masseudfylde meta-tags på alle mulige lyd- og videofiltyper... naturligvis også FLAC-filer.

Jeg bruger selv begge programmer. Så vidt jeg husker burde Icaros fungere lige så godt med WIndows 7 som med Windows 10.
Avatar billede falster Ekspert
05. marts 2022 - 11:34 #4
#3: Interessante oplysninger.

Googling "rundt" via Icaros-linket fører til (bl.a.) AudioShell. Det er måske også en mulighed:

https://www.softpointer.com/AudioShell.htm
Avatar billede akse0435 Seniormester
05. marts 2022 - 11:47 #5
Icaros virker helt fint, så tusind tak for det.