Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. marts 2022 - 15:41 Der er 2 kommentarer

Flytte imap indhold til anden hostning

Jeg skal hjælpe med at flytte en site fra Simply.com til AZhosting, selve hjemmeside er ingen problem ...men hvordan får jeg emailen over, der benyttes imap?
Avatar billede INK Ekspert
11. marts 2022 - 20:54 #1
Har absolut ingen erfaring med dette, men husmandsmetoden kunne være følgende:

Du installerer en mailklient på din pc. Kan være Outlook, Thunderbird eller andet.

Du opretter begge konti i mailklienten som IMAP konti, og flytter så mapperne fra den ene konto til den nye. Dermed synkroniseres mapperne til den nye server.
Avatar billede jk45 Forsker
11. marts 2022 - 22:15 #2