Avatar billede GOE Praktikant
18. marts 2022 - 16:09 Der er 11 kommentarer

Cookies

Når jeg går på Ryanair på min pc står der intet om at jeg skal godkende cookies og kan derfor ikke komme videre med at købe en fly rejse. Hvad gør jeg?
Venlig hilsen
GOE
Avatar billede INK Ekspert
18. marts 2022 - 16:14 #1
Prøv en anden browser, Google Chrome, Firefox osv.
Avatar billede GOE Praktikant
18. marts 2022 - 16:58 #2
Tak for hjælpen fik Firefox browser og så kan jeg godt.
Venligst GOE
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2022 - 18:05 #3
Husk at markene #1 som løsning 😊
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2022 - 18:27 #4
kunne bare ikke lade være... https://ibb.co/RBQpqjf
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2022 - 19:24 #5
#4 - Hvor får du det fra😁
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2022 - 19:47 #6
instagram fodre mig med andres opslag, da jeg ikke har nok kontakter selv.
Avatar billede bvirk Guru
18. marts 2022 - 21:55 #7
Hvad er cookies?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2022 - 22:20 #8
Cookies er små filer der kommer ind på conputeren når man søger, men er også det engelske ord for "småkager"  så det en leg med ordene🙂
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2022 - 22:49 #9
Se disse links:

https://www.royal-dansk.com/en/products

https://da.wikipedia.org/wiki/Cookie

Det som claes57  skrev i #4 er bare ment som en joke 😃
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2022 - 07:36 #10
Avatar billede bvirk Guru
20. marts 2022 - 09:43 #11
carius og baktus kan godt li cookies. De tilhører samme fortælle univers som IKKE er GDPR's
Databeskyttelsesforordningen er et meget kort ord i sammenligning med regelsættes fulde ordlyd.

Der står intet i GPRR om cookies. Hvorfor skulle der også det? De tekniske detaljer er jo implementations specifikke - cookies var den første og stadig mest almindelige måde.
Om måder, se eksempelvis i Firefox->'hamburgeren'->settings->privacy and security->manage data(section cookies...). Klik så pil peger op i kolonne cookies. Hos mig fremtræder sites med 0 cookies men med 'storage' - fordi jeg frekventerer sites der anvender dette

Det som disse 'som carius og baktus' popup afkræver er indgåelse af aftale om persondata til formål a, b og c og delt i 'samarbejde' med externe x,y og z tænke jeg.

Det er at tale uden om, at tale om måder det gøres på.

Har nogen et bud på hvorfor denne udenomssnak er så udbredt.

nb:
sitet gdpr.dk er ikke blot selve GDPR regelsættet - sædvanlige således her benævnt 'udenoms fortælling' er også at finde her.