Avatar billede Josvto Mester
19. marts 2022 - 12:03 Der er 3 kommentarer

WPS på gæstenetværk

Hej Eksperter

Jeg har et Mesh netværk med Deco m9 noder i mit hjem. Det består af 3 noder og jeg har et primært netværk, hvor computere, tv, iPads og telefoner er tilkoblet. Jeg vil gerne lave et gæste netværk, hvor jeg kan have mine termostater, hårde hvidevarer, robotstøvsuger osv. slået til på.

Når jeg f.eks. går ud til vores vaskemaskine og finder til netværket, så skal jeg ind i app'en for Deco og trykke WPS på og vælge hvilken node, som jeg ønsker at "sætte WPS på for". Men jeg tænker, at jeg her kobler den op til det primære netværk og ikke gæstenetværket?

Er der nogen som ved, hvordan jeg kan via WPS koble mine mere usikre apparater op på et gæste netværk og ikke det primære?

Håber det giver mening :)

/Josvto
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2022 - 12:35 #1
Jeg kender ikke Deco noderne, eller den App der er tilknyttet. Men går ud fra at det virker som Googles App.
Og der laver App'en sit eget net, som er navngivet. Og det er dette net som du skal koble dig op på, for at blive på dit gæste netværk.
Avatar billede Josvto Mester
20. marts 2022 - 14:38 #2
Hey ebea

Jeg kn desværre ikke se netværket. Kun hvis jeg går ind i mine indstillinger på telefonen. Jeg kan ikke se det på telefonen, som et reelt netværk :-/
Avatar billede supportsiden Professor
14. april 2022 - 11:29 #3
Sæt dit IOT (gæste) nettværk til kun at køre 2,4GHz