Avatar billede elsborg1 Juniormester
20. marts 2022 - 16:50 Der er 3 kommentarer

Automatiske billeder indsættelser

Hej.
For en del år siden, var jeg inde på en hjemmeside, hvor jeg kunne indsætte mit billede. Når jeg så senere kom ind på andre hjemmesider, så dukkede dette billede op automatisk . Ret så smart, så man ikke altid skulle opdatere. Men nu er billedet for gammelt, og jeg selv måske også for gammel, for jeg kan ikke huske, hvilken hjemmeside det var. Så ny dukker billedet op uønskede steder. Har I nogle forslag til hvilke hjemmesider, der tilbyder disse muligheder.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2022 - 19:09 #1
alt fra Facebook, Instagram, Twitter, Google, Microsoft og tilsvarende tilbyder at du har et profilbillede. Hvis du har en af dem, og bruger samme profil til andre konti (fx Pinterest) så rettes det igennem.
Men hvis du bruger fx din facebook-kontos profilbillede (og login) på andre konti, så sender du også alle dine data fra den konto tilbage til facebook.
Måske smart (nemt), men vil du det?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
02. april 2022 - 15:56 #2
Du laver en "gravatar"
F.eks så er det biledet her på min profil, der også automatisk dukker op mange andre steder, det er en gravatar, find mere her: https://da.gravatar.com/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
02. april 2022 - 15:59 #3
Skal forøvrigt, huske fornyelse af min, den er fra 2007 :-D