Avatar billede Eva Bøgen Praktikant
24. marts 2022 - 10:20 Der er 3 kommentarer

skærmstørrelse 2 stk

Hej
Jeg skal til at arbejde med 2 skærme og jeg er i tvivl om hvilken størrelse jeg skal købe. Lige nu har jeg en 27" skærm. Er der nogle vejledende størrelser alt efter hvad man arbejder i. Jeg skal nok bruge den ene skærm til excel og den anden til andre programmer. Jeg håber I kan hjælpe.
Vh Eva
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2022 - 11:06 #1
Primært er det lettest, hvis de har samme opløsning (fx full-hd på 1920*1080)
Og så gerne samme fysiske størrelse.
Så vil det være enkelt for windows og dine øjne at trække vinduer mellem de to skærme, og ting ser ens ud på begge skærme (fx skrift) så det er let at fokusere.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. marts 2022 - 11:39 #2
Ellers er det meget "inde" at sidde med én stor curved monitor. Gør det selv og virker perfekt for mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2022 - 13:35 #3
#2 - det giver også ramme-fri overgang fra 'skærm1' til 'skærm2', og alle mål passer, så meget let at arbejde med.