Avatar billede prisknuseren Seniormester
30. marts 2022 - 19:39 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

tom celle når andre er tomme

=HVIS(C14>=C10;"B STØRRE END A, MÅ KØRE";"B MINDRE END A, MÅ IKKE KØRE")

Når C14 og C10 er tomme, altså intet indtastet, så vil jeg gerne have at cellem med ovennævnte tekst ikke ses. Jeg troede man kunne bruge:

=HVIS(C14;C10="";"";C14>=C10;"B STØRRE END A, MÅ KØRE";"B MINDRE END A, MÅ IKKE KØRE")

men så er der for mange argumenter - har i en løsning?
Avatar billede jens48 Ekspert
30. marts 2022 - 21:54 #1
Prøv med:

=HVIS(C14&C10="";"";HVIS(C14>=C10;"B STØRRE END A, MÅ KØRE";"B MINDRE END A, MÅ IKKE KØRE"))
Avatar billede prisknuseren Seniormester
31. marts 2022 - 13:16 #2
I et EXCELark hvor der fx står tal i 10 celler, kan man lave en knap i en celle “slet alt” eller kan det kun lade sig gøre med makroer?
Avatar billede jens48 Ekspert
31. marts 2022 - 13:57 #3
Man kan ikke slette celler med en formel. Der skal bruges en makro, som foreksempel kan se sådan ud:

Sub Slet()
Range("B3:B6,B11:B16").ClearContents
End Sub
Avatar billede prisknuseren Seniormester
31. marts 2022 - 14:35 #4
Makroer har det med at bøvle når man sender arket til andre, tak for hjælpen
Avatar billede prisknuseren Seniormester
02. april 2022 - 09:56 #5
Kan du forklare en uøvet, hvordan jeg gør ved fx slet af celle A1 og B2 og C6 ?
Avatar billede jens48 Ekspert
02. april 2022 - 23:09 #6
Sub Slet()
Range("A1,B2,C6").ClearContents
End Sub
Avatar billede prisknuseren Seniormester
03. april 2022 - 08:12 #7
Skal:

Sub Slet()
Range("A1,B2,C6").ClearContents
End Sub

kopieres ind i en celle? (har prøvet-sker ikke noget)
Avatar billede Jan K Ekspert
03. april 2022 - 09:33 #8
#4 Jeg både sender og modtager filer med ofte avancerede makroer og har aldrig oplevet problemer. Hvad er det for bøvl, du oplever?

Vedr. #7 Det skal sættes ind i et makroark, ikke i en celle.
Avatar billede prisknuseren Seniormester
03. april 2022 - 10:03 #9
at makroer ikke virker, jeg skal vist sidemandsoplæres :-)