Avatar billede knagen7100 Novice
01. april 2022 - 13:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsætte tekst for resiultat på formel

Jeg har lavet følgende formel =TÆL.HVIS(C3:C31;"HON"). Den tæller hvor mange gange der står HON i en række. Det fungere fint.
Men i cellen står der bare resultatet. Jeg vil gerne til at står HON 4
Jeg har prøvet lidt forskelligt bl.a. ="HON"&TÆL.HVIS(C3:C31;"HON") men det fungere ikke efter hensigten.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
01. april 2022 - 14:06 #1
="HON "&TÆLHVIS(C3:C31;"HON")virker fint her. (tæller "hon" uanset om små eller store bogstaver).
Hvad mener du med, at det ikke fungerer efter hensigten?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2022 - 17:50 #2
uden at kende opgavens omfang, så ville jeg nok lave et felt til teksten (fx A1) og så
=A1&" "&TÆL.HVIS(C3:C31;A1)
så kan du få optalt, hvad det skal være, bare ved at skifte tekst i A1.