Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 18:33 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Intet virker

Sidder med min mors bærbar. Ved ikke hvad hun har lavet, men intet virker.

Der er vinduer åbne. Både browser vindue, et program vindue og noget fra Windows. Kan ikke lukke noget af det. Sker ingenting når jeg klikker på krydset.

Jeg kan heller ikke genstarte. Kan åbne Start med genvejstast, men ikke kommer over i venstre side hvor genstart er.

Kan med genvejstaster komme få den blå skærm med indgang til jobliste m.v., men kan ikke klikke på noget af det. Der er ingen reaktion.

Internettet (CBB, modem stukket ind i siden) er ikke tilsluttet (lyser rød).
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 18:37 #1
Har også prøvet at slukke og tænde computeren. Det gør ingen forskel.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. april 2022 - 19:31 #2
Prøv at fjerne netstikket, og batteriet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2022 - 19:40 #3
Du skriver slukke. Går den i dvale når du lukker?
Hvis den starter op i samme skærm kan det se ud til du kommer fra dvale eller slumre.
Den skal 100% helt ned og vende med ny boot.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 20:07 #4
Er lige kommet hjem med computeren.

Skal lige have den sat til og startet.

Skal også lige have et stykke brød. Ikke fået aftensmad.
Håber ikke i forsvinder. Varer ikke længe.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 20:08 #5
Den går ikke i dvale. Kan kun starte og slukke den med den fysiske knap til det.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 20:08 #6
Vender tilbage...
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 20:09 #7
Undskyld. du har ret. Det er måske dvale.
Vender tilbage meget snart.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 20:22 #8
Undskyld den lidt rodede start. Starter forfra.

#2
Jeg kan ikke finde ud af hvor batteriet er. Hvor sidder det normalt?

#3
Ja, det ser ud som om den kun går i dvale når jeg slukker og starter den igen.

Den skal 100% helt ned og vende med ny boot.

Ja, men det kan jeg som nævnt ikke finde ud af hvordan jeg får den til.
(Mangler dog det med batteriet, i fald det kan hjælpe mig.)
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 20:31 #9
Jeg kan simpelthen ikke få øje på noget sted noget kan åbnes. Når jeg kigger på bunden ser den helstøbt ud.
Men den blinker uden ledning. Så må der vel være et?

Er en HP. Fik selvfølgelig ikke brugsanvisningen med hjem. Er ved at undersøge model navn.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. april 2022 - 20:32 #10
Batteriet sidder normalt klikket fast bagi, men på min bærbare HP skal man have hele bundpladen af for at komme til det. Yderligere sidder det skruet fast.
Det vil være en stor hjælp hvis du kan oplyse pc´ens mærke og nøjagtige modelnavn, for så kan man finde en manual til netop den aktuelle maskine.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 21:09 #11
Den hedder HP 15-DB1000 15,6"

Der er helt sikkert ikke noget dæksel under den. Har fjernet de fire skruer der er, men syntes ikke jeg kan skille noget fra hinanden.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 21:13 #12
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 21:16 #13
Her er manualen.
Som jeg læser det på side 30, kan jeg ikke komme til batteriet?
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06634228.pdf
Avatar billede INK Ekspert
03. april 2022 - 21:33 #14
Ofte er der i bunden eller på siden et lille hul, hvor man med en kontorklips kan resette batteriet, når ledningen er taget fra. Svarende til det der foreslås i #2.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 21:37 #15
Har set efter. Det er der ikke.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 21:41 #16
Begynder at miste troen på problemet kan løses.
Det var en jeg gav hende i fødselsdagsgave for tre år siden. Tror den kostede 3.500,- Et pænt beløb til en fødselsdagsgave (syntes jeg  selv), men måske ikke nok til at få en ordentlig computer... Så måske er del hele min fejl...
Avatar billede INK Ekspert
03. april 2022 - 21:44 #17
Når du siger slukket med fysisk knap, holder du så knappen nede i 10-15 sekunder, så der er sikkerhed for den slukker helt og ikke bare går i dvale?
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 21:58 #18
Nej... :/ Jeg er en kæmpe knold. Det virkede.

Så fik jeg demonstreret hvor lidt tjek jeg har på computer!

Nu mangler jeg så bare at få nettet tilsluttet.
Når jeg åbner den hvor i log ind koden skal indtastes, kommer der en besked:
"Du er i roaming-status. Afgiften vil være højere endi hjemmenetværket. Kunne du tænke dig at tilslutte internet?"

Hvad betyder det?
Og har jeg har vist ikke andre muligheder end at sige ja, da eneste alternativ er "annuller", hvilket jo ikke giver internet.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. april 2022 - 21:59 #19
Gør som ink skriver. Der skal ikke fjernes batteri eller alle mulige andre ting.
Hold power knappen nede i 10-15 sekunder, så kan du se at det hele slukker - og den er så også slukket.
Så starter du den igen, og ser så om du har yderligere problemer.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 22:14 #20
Loggede bare på. Var som sagt eneste mulighed...
Mener dog ikke hun plejer at få den besked. Sender en mail til CBB ang. det. Må være deres bord.

-

Skal sige til mit forsvar jeg aldrig har ejet en bærbar computer.
Har en stationær samme funktion indbygget, er det ikke noget jeg er vidende om.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. april 2022 - 22:29 #21
At være i roaming tilstand vil bare sige, at den advarer dig om, at du tilgår et mobilt netværk og ikke et "normalt" netværk, hvilket også bekræftes af, at du skriver, at du vil kontakte cbb.
Men det er ikke en fejl, bare en advarsel om, at hvis du bruger et mobilt netværk, må det forventes at koste penge for forbruget, mens en normalt netværk er betalt og derfor ikke koster mere, end man allerede har betalt.
Avatar billede Temco Professor
03. april 2022 - 22:37 #22
Ok. Tak.