Avatar billede Lonnie Novice
05. april 2022 - 09:43 Der er 13 kommentarer

Hvordan bliver en Facebook gruppe søgbar

Hej.

Har oprettet en Fb gruppe, som jeg har kæmpet voldsomt med at få gjort søgbar. Den er privat og folk kan melde sig ind, hvis de trykker på et link til gruppen, som jeg sender dem. Men søger man eft. dens navn under søg grupper ell. søg på Fb, så er den ikke at finde. Er nået frem til, at det må have noget med mine privatindstillinger på min profil at gøre. Men kan ikke se mig ud ad, hvad der skulle stå forkert her, bortset fra en funktion, der hedder; begræns adgang til tidligere opslag. Der er en rubrik jeg kan trykke på, hvor der står begræns, men når jeg ikke har trykket på den, så er den funktion vel ikke begrænset?
Så er der også et sted, hvor jeg kan identificere min profil (står at det bruges ved salgsannoncer mv.) - kan det være det der skal til?
Vil være meget taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe mig, da jeg har fået grå hår af det.
Gruppen har lidt over 70 medl., men tænker umiddelbart ikke, at det har noget med det at gøre, når gruppen slet ikke kan søges frem ved navn.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
05. april 2022 - 15:19 #1
Du besvarer det egentligt selv!
En privat gruppe er ikke søgbar ...
Avatar billede Lonnie Novice
05. april 2022 - 15:56 #2
Det skulle den være, hvis den står som synlig - og det gør min gruppe. Det er vist lukkede grupper, der ikke er søgbare.
Avatar billede Mikael Ekspert
05. april 2022 - 15:58 #3
Avatar billede Lonnie Novice
05. april 2022 - 16:01 #4
Hej Mikael.

Gruppen står som synlig under indstillinger.
Kom gerne med flere input, for det er en gåde for mig, hvad der kan være galt.
Avatar billede Mikael Ekspert
05. april 2022 - 16:07 #5
#4 Lonni..  Jeg kan som admin ikke lige tjekke om min/vores gruppe reelt ER synlig for ikke medlemmer.

Men du kan teste det selv. Prøv at søge på face efter: Workshop Fleksløntilskud  ;)
Avatar billede Lonnie Novice
05. april 2022 - 16:11 #6
Mikael, privat gr. 108 medl? Jo, det er den, selvom den kommer laaangt nede på listen
Avatar billede Lonnie Novice
05. april 2022 - 16:15 #7
Mikael. Tror du, at det kan have noget at gøre med, at I er 2 admin.?
Selvom jeg selv har privatindstillinger mistænkt som skurken hos mig.
Avatar billede Mikael Ekspert
05. april 2022 - 16:16 #8
#6 Lonni.. Ja det er den.. Men så kan jeg ikke lige se hvad årsagen er til, at din side ikke kan findes ??
Avatar billede Mikael Ekspert
05. april 2022 - 16:18 #9
#7.. Aner det ikke ?? Den er ikke ændret siden 2015/16 på nogen måde
Avatar billede Lonnie Novice
05. april 2022 - 16:21 #10
Mikael. Du har ikke nogen ide om, om det var da I nåede et bestemt medlemsantal, evt. 100, at den blev synlig?
Avatar billede Mikael Ekspert
05. april 2022 - 16:31 #11
#10 Nej desværre.. Det eneste jeg husker, er at efter et x antal medlemmer, så kunne man ikke ændre fra "privat" til "offentlig"..
Men det har næppe noget med synlig eller ej at gøre ??

PS!! Vi har været oppe på over 170 medlemmer. Men en del er faldet fra over tid.
Avatar billede Lonnie Novice
05. april 2022 - 16:33 #12
Nej, at man ikke kan ændre fra privat til off., er for at beskytte medl., der jo har meldt sig ind i troen på en privat gr.
Avatar billede thor393 Praktikant
13. april 2022 - 14:16 #13
Du skal blot ændre dine Facebook-indstillinger for beskyttelse af personlige oplysninger.