Avatar billede RikkePrikke Seniormester
06. april 2022 - 10:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

&nbsp

Hej med jeg
Jeg har skrevet en HTML tekst 2 steder. Det er den samme tekst, den kopieret ind. Det ene sted går det rigtig ind, men det andet sted skrives %nbsp bag det sidste ord. Jeg kan ikke se at der forskel i koden på de to - har I en idé?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. april 2022 - 11:26 #1
Prøv at se det her:

Non-breaking Space
A commonly used entity in HTML is the non-breaking space:

A non-breaking space is a space that will not break into a new line.

Two words separated by a non-breaking space will stick together (not break into a new line). This is handy when breaking the words might be disruptive.

Examples:

§ 10
10 km/h
10 PM
Another common use of the non-breaking space is to prevent browsers from truncating spaces in HTML pages.

If you write 10 spaces in your text, the browser will remove 9 of them. To add real spaces to your text, you can use the   character entity.
Avatar billede RikkePrikke Seniormester
06. april 2022 - 11:37 #2
Mange tak, men jeg er ikke sikker på at det hjælper mig 🤔 Hvad skal jeg gøre for at få det væk?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. april 2022 - 11:47 #3
Bare slette det i HTML'en