Avatar billede Charlotte Mester
12. april 2022 - 05:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filmreklamer

Hvordan fjerner jeg filmreklamerne der køre i siderne på min mac book air. Det er meget stressende!!
Avatar billede INK Ekspert
12. april 2022 - 08:57 #1
I hvilket program? Er det i Safari eller Google Chrome?
Slet historik og cookies - måske hjælper det. Eller installer en Ad-blokker.
Avatar billede Henrik Hansen Forsker
12. april 2022 - 09:04 #2
Hvilke "sider" taler du om? Det hjælper meget, at vide, hvor vi skal begynde :)

De fleste Web-sider har reklamer (over alt efterhånden), og ja, en del har film kørende ved siden af indholdet. Disse reklamer kan blokkeres/skjules på flere måder, men det kan blive "lidt" teknisk.

1) Installér en "Ad Blocker"
2) Brug Browser-Udvidelse til at fjerne indhold på sider.
3) Blokér IP-adresse vha systemets hosts-fil

Forslag 1 er nemmest, men kan koste lidt for at få den bedste app (uden garanti for at det altid virker).
Forslag 2 er teknisk og kræver opsætning for hver side + opdateringer en gang i mellem (kræver indgående kendskab til web-kode).
Forslag 3 er for Mac-Administratorer, som ikke er bange for at bruge en Terminal.
Avatar billede Charlotte Mester
12. april 2022 - 10:30 #3
Jeg bruger altid google chrome