Avatar billede Temco Professor
24. april 2022 - 03:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opsigelse

Hvis jeg vil sige min lejlighed op pr. 1 maj og sender den FØR den første, men boligselskabet først får den af posten EFTER den første, er den så gyldig?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. april 2022 - 09:16 #1
Som postvæsnet fungerer, så regn bare med 14 dage fra afsendelse til modtagelse, og boligselskabet kan jo ikke sætte noget i værk før de har opsigelsen.
Så aflever direkte, eller online på deres hjemmeside.
Jeg gætter på, at det er tidspunktet for modtagelsen, der er afgørende.
Avatar billede expnet Seniormester
24. april 2022 - 09:58 #2
Jeg ville også sende den som mail til dem
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. april 2022 - 10:57 #3
@expnet:

ALDRIG som mail - du har ingen leveringsgaranti på en mail, og SMTP-protokollen tillader op til 48 timer før mailen meldes tabt, så der er en hel del ubekendte, et boligselskab kan gemme sig bag i sådan en diskussion.
Avatar billede INK Ekspert
24. april 2022 - 11:46 #4
Det er vel stadig muligt at sende som Rekommanderet Brev med sporing. Det er almindeligvis fra dag til dag, men læg evt. en ekstra dag ind og sørg for at tage hensyn til weekend og Helligdage, da boligselskabet jo skal have åbent for at modtage.
Avatar billede visto Professor
24. april 2022 - 16:28 #5
Vigtige breve ville jeg aldrig overlade til PostNord, heller ikke anbefalede breve.

Jeg har en gang fået leveret et anbefalet brev i min postkasse - stikkende ud af denne så enhver kunne fiske det op - uden at jeg var blevet udbedt en underskrift. Et tab havde været lidt af en katastrofe, da det drejede sig om et hold eksamensbesvarelser. Da jeg beklagede mig over dette telefonisk til PostNord, sagde deres tracking, at jeg slet ikke havde fået brevet, men at det befandt sig i en anden landsdel! Det er i ethvert led af forsendelse til levering totalt utjekket og helt uacceptabelt.

Inden for de sidste par måneder er et brev til os gået tabt, et andet tog 14 dage at nå frem til os.
PostNord er efter mine begreber ikke et postvæsen men et postUvæsen.
Avatar billede finb Ekspert
25. april 2022 - 13:48 #6
Senest nu på fredag, 29-4-2022, går du
FYSISK
hen med 2 skriftlige opsigelser,
den ene beholder udlejer,
på den anden opsigelse får du
udlejers dato + evt.stempel + underskrift.
Avatar billede Temco Professor
01. maj 2022 - 23:00 #7
Artikler på nettet overbeviste mig om det er juridisk gyldigt at sende en e-mail. Så det endte jeg med at gøre.
Den blev accepteret. Fik også en mail vedhæftet en bekræftelse på opsigelsen.