Avatar billede nu_igen Professor
01. maj 2022 - 22:17 Der er 6 kommentarer

Opbevaring af tablet

Jeg købte en ny Ipad for et par måneder siden, fordi den gamle ikke kunne holde strøm i mere en godt en time, afhængig af hvilket brug.
Nu så jeg i dag i et FB opslag at der var nogen, der havde lagt en tablet i en skuffe og da de tog den frem, var batteriet eksploderet. Der kunne jo være gået brand i hytten af den årsag? Nu ved jeg ikke lige, hvad jeg gør med den gamle Ipad, som jo også ligger slukket i en skuffe. Er da blevet lidt betænkelig om mit batteri også kunne lave kunster.?
Ingeborg
Avatar billede milter Ekspert
01. maj 2022 - 22:50 #1
Ét spørgsmål: Hvorfor har du beholdt en tablet, du ikke længere kan eller vil bruge? Jeg hader selv at skille mig af med ting, som stadig virker, men en ubrugelig tablet, som du sikkert ikke kan skifte batteriet ud på...?
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. maj 2022 - 23:12 #2
Har du aldrig hørt om "affektionsværdi" 😏 milter.
Avatar billede milter Ekspert
02. maj 2022 - 00:38 #3
#2.
Joh, det har jeg. Jeg har f.eks. stadig tre analoge Nkon F-kameraer fra 1963 og senere, en Panasonic NV FS200 VHS-maskine, en ERA pladespiller fra halvfjerserne med SME 3009 tonearm, en Nakamichi LX-5 kassettemaskine, et totalt mørkekammersæt til print af analoge film med en Durst M305 som den vigtigste del og andre sjove tingester, men de kan alle stadig bruges :-)
Avatar billede nu_igen Professor
02. maj 2022 - 08:03 #4
Hej….. min gamle Ipad kan jo stadigvæk bruges…… så jeg har bare to! Hvoraf den gamle er på pension, men ikke død. Så mit spørgsmål er om en hvilende Ipad kan  eksplodere. Der er jo slukket for den, når den er lagt i skuffen. Jeg kan jo ikke tage batteriet ud. Batteriet kunne skiftes, men reparatøren ville ikke garantere at han ikke kom til  at ødelægge skærmen.  Et profi sted, butik i byen. Derfor købte jeg en ny, fordi jeg ikke ville stå uden. Bruger ikke min smartphone til daglig.
Avatar billede thov Forsker
02. maj 2022 - 09:06 #5
Batteriteknologier kommer og går.
Fra bly/svovlsyre og NiC til nutidens mere og mere eksotiske materialer.
Indimellem kommer der så svipsere som uheldigvis kan gå op i flammer.
Så er din iPad tilstrækkeligt gammel, kan du bare tage det roligt, du er i sikkerhed.
Batteriet på min Netbook fra 2008 er helt ok. Det er batteriet på min Surface Pro
fra 2016 ikke, for den har fået 'flickergate'.

Sådan er der så meget, GMH.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. maj 2022 - 13:17 #6
#3 Efter min fars død i 2020 ryddede jeg op i hans ting, og fandt ikke mindre end 25 fotoapparater - en del af dem var defekte. Han var heller ikke den store fotograf, men de var åbenbart gode at have liggende.😦