Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2022 - 22:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

USB til minijack adabter

Jeg har et headset med USB stik til computeren.
Jeg vil gerne kunne bruge det til min mobil telefon, som bruger minijack.
Jeg har derfor brug for en adabter. Spørgsmålet er, om det skal være et han stik. som på billedet, eller et hun stik. https://ibb.co/LZByG75
Avatar billede Erik K Ekspert
06. maj 2022 - 01:25 #1
Du kan ikke bruge den adapter du viser på billedet.
Minijack skal være et hanstik medens USB skal være et hunstik. Dit headset har jo et hanstik, når det kan bruges til at tilslutte det til computeren og derfor skal det modsatte stik i adapteren være hun.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. maj 2022 - 06:58 #2
Det findes der mig bekendt ikke noget der kan konvertere mellem.

Minijack er til "analog" lyd. Et USB-headset er i sig selv et lydkort, så her kommunikeres der ud af USB-stikket med digitale signaler til computeren.

Så du ville skulle bruge noget mini-elektronik (noget der også kan strømføde USB-headsettets elektronik) der kan "tolke" USB-lydkortet (headsettet), og konvertere til analog lyd... - eller rettere den modsatte vej.

Det vil være langt billigere at købe et lille headset til din telefon...
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. maj 2022 - 08:20 #3
Det kunne jo nok godt laves, hvis man tillod konverteren at hente strøm fra én af computerens usb-porte. Og mit gæt vil derfor også være, at det nok ER lavet. Men det ene problem er, at det er meget svært at søge frem, for når man søger på den konverter-kombination, vil 999 ud af 1000 gå den anden vej rundt (minijack headset til usb-port). Det andet problem er, at det (som nævnt i #1) sandsynligvis er billigere (og muligvis endda også bedre) bare at supplere med et analogt headset fra starten. De fåes jo i priser fra 50DKK og op :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
06. maj 2022 - 08:20 #4
Sorry, det er #2 der nævner at det er billigere med et nyt headset.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. maj 2022 - 09:37 #5
#3 - så strømmen skulle komme fra en computerport? :-) - Jeg ser det for mig, at man er nødt til at slæbe rundt på sin computer, for at bruge et headset sammen med telefonen... :-D
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2022 - 09:47 #6
Tak for jeres indlæg 😊
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. maj 2022 - 16:15 #7
Arh, havde ikke lige set, at det var til en mobil :-P