Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. maj 2022 - 13:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvad er = Windows : Edge - Webview2 Runtime

Hvad er = Windows : Edge - Webview2 Runtime, egentlig for noget ?

*
* God Lørdag fra Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2022 - 14:34 #1
Her er lidt om emnet:

https://ik4.es/da/tiempo-de-ejecucion-de-microsoft-edge-webview2-que-es-y-se-puede-eliminar/

Jeg kender ikke noget til det, men håber at det kan være en hjælp.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. maj 2022 - 14:39 #2
T@K, ErikHg - Kigger på det ,,,,
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2022 - 10:11 #3
Det er ikke noget du skal være bekymret for og det er ikke ondsindet.

For at forklare lange til kort: Dette er en nødvendig app.  Edge Webview bruger Edge-engine / Egde-mortor til at aktivere nogle apps til at bruge nogle webteknologier, såsom HTML 5 eller CSS.  Hvis du afinstallerer det, vil nogle apps ikke fungere korrekt.

Den er lavet så eksisterende apps på dit Windows, uanset om dette er Windows 10 eller Windows 11, eksempel Office programmer kan åbne browser.
Hvad angår dette, er der problemer, kan dette rettes ved at gå til Microsoft Butik / Microsoft Store. Dette er specielt sandt ved Windows 11. Men for Windows 10, kan dette afinstalleres, det vil nok automatisk installeres om igen, fordi du har Microsoft produkter installeret.

Er det okay at afinstallere Microsoft Edge WebView2 Runtime?

Webview2 Runtime er nødvendig, når WebView2-appen installeres på et Windows 11/10-system, som giver brugerne Office-funktioner, der ser ud og føles ens på tværs af enhedsplatforme.  For eksempel, med WebView2 vil Room Finder-funktionen se ens ud, når du bruger Outlook på en Windows-enhed, og når du bruger Outlook på nettet.  Office-tilføjelsesprogrammer vil også begynde at stole på WebView2.  Selvom du muligvis kan se posten i dit kontrolpanel eller dine indstillinger, vil du ikke se muligheden for at afinstallere den;  du vil kun være i stand til at reparere eller ændre den.

Er Microsoft Edge WebView2 Runtime nødvendig?

Grundlæggende kræver WebView2, at Microsoft Edge WebView2 Runtime er installeret på Windows 11/10-enheden, der kører Microsoft Office.  Ellers, hvis WebView2 Runtime ikke er installeret på enheden, vil brugerne ikke være i stand til at bruge de Office-funktioner, der er afhængige af WebView2.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. maj 2022 - 15:11 #4
Tak, Jørgen B.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. maj 2022 - 17:37 #5
T@K for jeres svar - jeg blev klogere