Avatar billede nfssister Forsker
15. maj 2022 - 13:25 Der er 1 kommentar

RDP til AzureAD tilmeldt PC

Hej Experter

Jeg sidder med en sjov udfordring, som jeg ikke lige kan greje.

Jeg har en PC der er tilmeldt et Azure AD. Brugeren virker fint lokalt på PC'en.
Jeg aktivere fjernskrivebordsadgang til PC'en, og åbner port 3389. Når jeg forsøger at logge på med RDP - så fanger den fint, for den spørger om brugernavn og password.
Men lige gyldigt hvad jeg taster, så lader den mig ikke komme på. Der er ikke lavet pinkode, så der er kun passwordet til brugeren.
har prøvet med:
AzureAD\LoklaeBrugernavn
AzureAD\brugernavn@domæne.dk
brugernavn@domæne.dk
LokaleBrugernavn

Men intet vil den æde.

Laver jeg så en lokal bruger der ikke er i et Azure AD - Så logger jeg fint på med denne.

Kan nogle hjælpe med dette ?
15. maj 2022 - 16:20 #1
er det windows server