Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2022 - 22:25 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Ny kode nul Wi-Fi

Jeg har fået en android mobil (Doro) Den vil oprette forbindelse til mit Wi-Fi.
Den godkendte ikke mit password, så jeg ringede til yousee, og fik et nyt.
Men nu har jeg slet ikke Wi-Fi forbindelse til internettet.
Jeg har flere gange gange genstartet både modem og PC. og kontrolleret indstillingerne. Hvis jeg sætter et kabel til, fungerer det fint.
Hvad kan være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2022 - 07:35 #1
Måske et dumt spørgsmål.
Hvis din bærbare pc kunne gå på wifi er det vel en opsætning i din telefon der er problemet?
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2022 - 08:30 #2
Hvis du fik et nyt password til dit wifi, skal dette selvfølgelig også ændres på din pc.
Virker din Doro med det nye password? Er der ved en fejl slukket for wifi på routeren? Der sidder en knap ofte på toppen af en YouSee router, der kan tænde og slukke for wifi. Skal som jeg husker det holdes nede i 3 sek.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 10:15 #3
#1 Det er en stationær PC, og den kan ikke gå på Wi-Fi.
Den står ved et sofabord midt i stuen, så jeg kan ikke normalt sætte kabel til.
Men i går satte jeg 5M kabel, tværs gennem stuen, til computeren og det virkede.
Om telefonen er et problem ved jeg ikke, jeg ikke, jeg må først have routeren til at sende..
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 10:19 #4
":Hvis du fik et nyt password til dit wifi, skal dette selvfølgelig også ændres på din pc."
Det vidste jeg ikke, hvor gør man det?
Ja du har ret, der sidder en knap til Wi-Fi på routeren. Når jeg holder den knap nede, gå lyset på roureren ud, og trykker jeg igen, kommer lyset også igen.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 10:35 #5
Ps. Det er en USB Wi-Fi modtager
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 10:37 #6
Har søgt under Netværk og Internet, men kan ikke finde noget med Password.
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2022 - 10:40 #7
Hvis din pc ikke har wifi og din Doro ikke er tilsluttet, hvordan ved du så, at routeren ikke sender når lyset for wifi er tændt? Har du andre enheder?
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2022 - 10:46 #8
Ser nu du har en usb wifi sender/modtager for din pc. I nederste højre hjørne trykker du på globussen, finder dit wifi-netværksnavn og trykker på det. Normalt vil den så bede om password.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 11:12 #9
#8
Det har jeg prøvet flere gange. Den åbner bare og der står: Opret forbindelsen automatisk. Når jeg så trykker på Opret forbindelse, så søger den, men meddeler, at der ikke kan oprettes forbindelse.
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2022 - 11:16 #10
Hvad er navn og modelnummer for din usb wifi?
Har du installeret et særligt program for wifi?
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2022 - 11:19 #11
Ref #9
Kan du trykke på “glem dette netværk”? Hvis ja, så gør dette og søg igen. Vær sikker på du vælger dit eget net.værk og ikke en nabos netværk. Netværksnavnet står på routeren, hvis du ikke har ændret det.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 12:10 #12
#11
Så kom jeg da på nettet ved at slette og geninstallerer. Der blev mulighed for at bruge min kode, men den virkede ikke. Det gjorde knappen på routeren.
Så mange tak for dit råd. 😁

Ps. mobilen vil heller ikke godtage koden.
Avatar billede INK Ekspert
21. maj 2022 - 12:35 #13
Fint du kom igennem, men du mangler jo mobilen.

Kunne det tænkes, at den kode du fik fra YouSee var en engangskode til "Mit Yousee", hvor du så selv skulle ændre wifi-koden?
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 13:29 #14
Kanon😁 Det var godt nok ikke det som var fejlen, men dit råd fik mig til at undersøge, hvad der stod om mit Wi-Fi. Og jeg fandt en kode, den var krypteret, men jeg kunne se, at den var for kort til at passe med min nuværende.
Så jeg satte den nye kode ind.
Så røg jeg, som forventet, af nettet, men så gentog jeg bare slet og forny metoden.
Og denne gang kunne jeg komme på med koden, og nu er mobilen også på. 🎈
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2022 - 13:33 #15
Også tak til #1 for indput. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2022 - 13:59 #16
Fortsat god weekend 😊