Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2022 - 21:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Der er ingen kontakter på dit Simkort

Jeg har for få dage siden købt en Doro mobil, og intastet kontakter.
Det har siden fungeret godt indtil for et øjeblik siden.
Jeg ville telefonere til en kontakt, men alle kontakter var væk
Når geg prøver, at installere fra Sim kortet står der: Der er ingen kontakter på dit Sim kort.
Det eneste jeg har gjort er, at fjerne googels opfordring til, at oprtette en konto til backup, som popper op, hver gang jeg åbner mobilen.
Hvad mon der sker lige her???
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2022 - 22:22 #1
Har fundet ud af det. Problemet var skabt af google.
Da jeg accepterede, at lave en backup hos dem, fik jeg alle mine kontakter igen.
Hvad har google gang i? det er jo ren terror. 😆
Avatar billede Erik K Ekspert
27. maj 2022 - 00:38 #2
Det er ikke Google, der skaber et problem, men tilbyder dig en løsning, som du kan benytte dig af eller ej.
Da du tastede kontakter ind, har du tilsyneladende valgt at gemme dem på telefonen.
Når du ikke gemmer dem på dit simkort, så kan du heller ikke finde dem der.
Jeg ved ikke ret meget om Doro, men du kan vel flytte eller kopiere kontakterne fra telefon til simkort, som på alle andre telefoner?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2022 - 00:53 #3
Men kontakterne må da have ligget på mit Sim kort, når en flink fyr hos Telenor kunne tage det ud af den gamle mobil, lægge ind i en ny, og så skrive dem ind der? Hvordan kan kontakterne forsvinde fuldstændig, selv efter genstart, og så komme tilbage, når jeg har sagt ja til google backup?  Men jeg kan da godt se, at det er godt, at have backup et andet sted. Det har jeg altid på min computer. ;.)
Avatar billede Erik K Ekspert
27. maj 2022 - 01:50 #4
Hvis han bare har flyttet kortet og kontakterne var tilgængelig uden genindtastning, så har de selvfølgelig været på simkortet.
Måske har han syntes at det var en god ide, at flytte dem fra dit simkort til din nye telefon, da han hjalp dig?
Ja, backup er altid godt og da min tidligere telefon pludseligt døde, var jeg glad for backup hos Google.
Jeg satte simkortet i den nye telefon og sagde ja til at få alt fra den gamle installeret på den nye og få minutter senere var alle apps, kontakter og alle mine kalenderaftaler installeret.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2022 - 13:46 #5
Det er mig, som har begået en fejl, alle numrerne ligger stadig på min gamle telefon.
Jeg gik og så på telefoner medens den medarbejder overførte numrene, så han kan bare have aflæst telefonen og ikke Simkortet. Så det kan være rigtigt, at der ikke er numre på kortet. Meget fint, at du kunne få alle dine data overført fra kortet. :-)
Men det forklarer ikke hvordan alle mine kontakter forsvandt, men kom tilbage da jeg sagde ja til en google konto. Jeg undrer mig. 😎