Avatar billede itolde Mester
27. maj 2022 - 19:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

God fotoprinter søges

Godaften i stuen.

Efter en opdatering af Windows 10 for ca. 8-10 måneder siden er min rigtig gode Canon Pixma iP7250 holdt op med at virke.
Den laver ellers de flotteste print og kan, ikke mindst, også printe på disk. Kan dog bruges vha. min laptop med Windows 7.

Jeg ønsker en mindst tilsvarende god fotoprinter som kan enes med Windows jævnlige opdateringer, og det er et krav at den kan printe på disk.
Behøver ikke at være multifunktions.

Gerne en Canon men det er ikke mejslet i sten. Dog helst ikke HP.
Er der en printerkyndig ekspert i dette forum som kan råde mig til hvad jeg skal købe?

Tak på forhånd
itolde
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2022 - 20:07 #1
Har du prøvet at opdatere printerdriver fra denne side
https://www.canon.dk/support/consumer_products/products/printers/inkjet/pixma_ip_series/pixma_ip7250.html?type=drivers&language=dk,da,en&os=windows%2010%20(64-bit)
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2022 - 20:08 #2
Du skal paste det hele ind i browseren, da hele linket ikke er aktiveret ovenover
Avatar billede itolde Mester
27. maj 2022 - 20:19 #3
Tak for forslag.
Ja, driveren er - eller i hvertfald forsøgt - opdateret indtil flere gange. Uden effekt.
Den du henviser til her så sent som i går.
Avatar billede milter Ekspert
27. maj 2022 - 20:49 #4
Tidligere var det almindeligt, at printere også kunne printe CD'er, DVD'er og andre former for skiver. Det er det ikke længere, så de koster lidt mere i dag, men de findes.

Har du prøvet at gå tilbage til den tidligere driver som beskrevet her:

https://www.lifewire.com/how-to-roll-back-a-driver-in-windows-2619217

Næste opdatering af Windows vil sikkert igen forsøge at installere den driver, som ikke virker, men det kan også undgås. Det kan vi komme tilbage til, hvis du får den gamle driver til at virke.
Avatar billede itolde Mester
27. maj 2022 - 21:11 #5
Tak milter.

Der skete flg: jeg er ret flittig til at afprøve diverse programmer men ikke hvad som helst, er altid forsigtig. Der sker dog det, at efter x antal fjernelse af programmer, til trods for efter rensning på reglementeret vis, bliver pc'en ret træg i optrækket. Jeg går radikalt til værks og sletter rub og stub og starter helt fra bunden. Så langt så godt.
Men så skete det med Canon'en at den ikke lader sig installere, når et godt stykke, men så kan installation pludselig ikke finde den. Kabeltilslutning er i orden, printeren er tændt men kommer ikke videre. Forsøgt med original- og nyere driver. Det går heller ikke med Wi-fi. Har forsøgt 7-8 gange og har nu accepteret at løbet er kørt.
Har også en anden Canon, en multifunktions, MG3650S, den er der ingen problemer med.
Så har jeg ikke flere oplysninger at bidrage med. Vil bare gerne have et/flere bud på fotoprintere med diskprint.
Tak.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. maj 2022 - 23:56 #6
Canon pixma 8350 kan vist stadig fåes enkelte steder. Den kan også printe på disk.
Kan f.eks. købes her
https://inkpro.dk/produkter/16726-printer-inkjet-all-in-one/187065-canon-pixma-ts8351-blaekprinter/?msclkid=cfdaaf83a3c913c97992cd12e4b57988&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=ITM%20-%20Shopping%20(Originale)&utm_term=4582008565627813&utm_content=Canon
Kan formentlig også stadig findes andre steder.
Avatar billede itolde Mester
28. maj 2022 - 05:53 #7
Tak kurtba.

Den kigger jeg på :-)
Avatar billede fase Professor
28. maj 2022 - 13:50 #8
Jeg har en Canon MG 7150, som jeg tror er ældre end din. Da jeg havde problemer med den, afinstallerede jeg alt, jeg kunne finde på min computer om printeren. Derefter gik jeg på Cannons hjemmeside og hentede en driver til win10. Du skal følge anvisningen til opsætningen. Det har virket for mig. Du kan komme udfor at blive spurgt om hardware opdatering. Jeg har fulgt opfordringen og det virker. Jeg kan komme ud for, at jeg skal genstarte printeren, når den har stået standby i nogen tid.