Avatar billede hansa1 Juniormester
29. maj 2022 - 22:38 Der er 6 kommentarer

Summasumarum

Hej.
Er der nogen herinde der kan hjælpe med ovennævnte bogførings program.
Jeg har det liggende på en gl. computer og skal have det over på en ny.
Jeg købte og opdaterede det i 2018 da Visma ophørte med programmet.
Når jeg prøver at copier fra min gl. computer mangler jeg åbenbart noget for jeg kan ikke åbne på den nye.
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. maj 2022 - 23:48 #1
Det kan måske skyldes, at styresystemet på din nye computer ikke er kompatibelt. Jeg formoder, at der er tale om Win 10 eller Win 11. Så er spørgsmålet om hvilket styresystem der er installeret på din gamle computer! Er det Win 7 eller 8/8.1,
for der er vel ikke tale om Win Vista?
Avatar billede thov Forsker
30. maj 2022 - 10:38 #2
Styresystemet er uskyldigt, for jeg har kørt med Summasummarum
lige fra XP til Win10, og med præcis samme installationsfil.
Det er snarere nøgler i reg-basen som mangler, for hvis du bare kopierer
programmappen duer det ikke.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. maj 2022 - 10:48 #3
Det med databasen kan være noget farligt noget at rode med, for man risikerer at Windows skal geninstalleres.
Der er sikert nogen her på eksperten, der kan og vil hjælpe dig, med at løse dit problem.
Avatar billede milter Ekspert
30. maj 2022 - 12:44 #4
Avatar billede kulawig Professor
30. maj 2022 - 15:37 #5
et forsøg kunne være at installere programmet på din computer, og efter følgende overskrive den med mappen fra den gamle computer .

mvh
Avatar billede thov Forsker
30. maj 2022 - 16:00 #6
Du installerer programmet på den nye computer.
Bagefter indlæser du sikkerhedskopien af det sidst brugte regnskab samt kopien
af kontoplanen.