Avatar billede senalarm Novice
13. juni 2022 - 08:03 Der er 7 kommentarer

Gmail - Outlook

Jeg har hidtil kunnet få mine mails fra GMAIL hentet ind i min Outlook 365 men det er i sidste uge stoppet med at virke - Google skriver de har lavet om pr. 30/5-22 -- kan jeg ikke bruge Outlook mere til at hente Gmails ??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2022 - 09:25 #1
jeg ved ikke mht sproget, men det kunne være, at du kan se den nye to-faktor godkendelse her https://www.youtube.com/watch?v=Qfk0TauUyEE
det ser ud til, at du i gmail skal lave en speciel adgangskode til andres programmer - og så bruge den i outlook opsætningen
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2022 - 09:34 #2
Lidt lettere:

1) log ind på din google-konto i browser https://myaccount.google.com/security?hl=da
2) venstre side, vælg Sikkerhed
3) lidt nede på den side er en kasse "login på google", og deri et linje "App-adgangskoder" klik på den
4) login på google igen i nyt billede
5) så vælger du app (Mail) og enhed (Windows computer) og klikker på generer
6) du har nu koden til det nye led for at kunne logge ind fra outlook 365
Avatar billede senalarm Novice
13. juni 2022 - 10:15 #3
Det har jeg lavet ved oprettelsen af Outlook og det har virket.
Nu skriver Google " Mindre sikre apps og din Google-konto
For at hjælpe med at beskytte din konto stopper Google fra og med den 30. maj 2022 med at understøtte brugen af tredjepartsapps eller -enheder, der kun anvender brugernavn og adgangskode til at logge ind på din Google-konto."
Mit spørgsmål er om jeg nu ikke mere kan bruge Outlook 365 til at hente Gmails ??
Avatar billede INK Ekspert
13. juni 2022 - 11:38 #4
Har ikke selv Outlook365, men jeg har forstået, det kræver to-faktor godkendelse for G-mail kontoen. Dette skal slåes til i indstillinger i Google webmail.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2022 - 12:21 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2022 - 12:24 #6
btw: lige under totrins... er der Adgang for tredjepartsapps - der skal du nok have outlook oprettet - jeg har i hvert fald thunderbird stående.
Avatar billede DanishBear Seniormester
13. juni 2022 - 14:47 #7
Har før selv haft det problem :-(
TAkker mange gange til Claes57 og andre for hjælpen (tog dog en ½ time før jeg fik det til at køre :-) )

Kører nu igen på Outlook 2017 plus Desktop Gadgets :-)