Avatar billede nu_igen Professor
14. juni 2022 - 19:45 Der er 12 kommentarer

Hvad er windows 11 s

Hvad betyder s? Har set forklaring på engelsk om s-mode.
Jeg har endnu ikke fået min nye bærbare med win 11.
Avatar billede nu_igen Professor
14. juni 2022 - 19:52 #1
Undskyld, jeg burde have googlet først. Jeg kan se at man skal væk fra s-mode for at bruge google chrome browseren.
Avatar billede nu_igen Professor
14. juni 2022 - 20:03 #2
Jeg har ledt efter Google Chrome browseren på Microsoft store. Kan finde mange andre “fremmede” browsere, men ikke Google Chrome. Browseren.?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juni 2022 - 20:12 #3
Jeg tror at linket fører til det du leder efter:

https://www.google.com/intl/da_DK/chrome/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2022 - 20:25 #4
S versionen betyder du kun kan hente programmer fra Microsoft Store og installere derfra.
Man kan gå fra denne version og bruge den normale version i stedet. Går man fra tilstanden kan man ikke gå tilbage igen.
https://support.microsoft.com/da-dk/windows/skift-v%C3%A6k-fra-s-tilstand-windows-4f56d9be-99ec-6983-119f-031bfb28a307
Har aldrig haft S tilstand på pc.
Avatar billede nu_igen Professor
14. juni 2022 - 21:41 #5
Sådan som jeg har forstået det er s- mode en form for sikkerhedstilstand. Min nye pc er født med win11-s.
Jeg får den leveret i morgen og er stadigvæk i tvivl om jeg skal bede supporten om at slette Win 11 til fordel for win 10.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2022 - 21:57 #6
#5 Det gælder kun for apps man vil installere på computeren.
På nettet er den lige så udsat som andre Windows  computere.
Avatar billede nu_igen Professor
14. juni 2022 - 22:33 #7
Apps fra win shoppen går jeg ud fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2022 - 22:47 #8
#7 Lige præsis
Avatar billede nu_igen Professor
15. juni 2022 - 19:23 #9
Så fik jeg klargjort den nye LENOVO ideapad til manden min.
Fik fjernet s-mode fra win 11 og tilslutte bluetooth mus, installeret Google Chrome.
Det hele var mindre besværligt end jeg troede. Havde overvejet at bede supporten skifte til win 10, som jeg har læst at mange utilfredse brugere af win 11 har gjort.
Nu skal jeg brug3 jeres hjælp til at downloade en app til foto. Jeg kan læse at der er en app til win11. I Microsoft Store, men jeg kan ikke finde den.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2022 - 20:54 #10
#9 Held og lykke til manden din med Windows 11.
Der er meget forskel på hvordan Windows 11 bliver taget imod. Jeg har en Home version på en bærbar jeg kun bruger som test. Jeg har rettet i min så funktioner jeg har været vant til i Windows 10 er kommet tilbage. Min anke er at højreklik funktionen som Windows 11 bruger er for mangelfuld og at proceslinjen er for fastlåst en størrelse.
Efter jeg har fået rettet 11 af de "værste" ting som jeg føler er kommet med Windows 11 er den blevet et fornuftigt system.
Avatar billede fase Professor
15. juni 2022 - 23:44 #11
#9 Hvis du mener en app til at vise billeder, er der en app der hedder billeder med i din ny Win11 computer.
Avatar billede nu_igen Professor
16. juni 2022 - 15:04 #12
Tak, nu fandt jeg appen til foto. Iøvrigt er jeg slet ikke så utilfreds med win 11. Måske fordi mange funktioner minder om Apples ios?