Avatar billede fjorbak Seniormester
23. juni 2022 - 13:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vil tilgå min nas server

Jeg kan ikke huske stien til at skulle tilgå min nas server udefra.
Jeg følgende oplysninger, jeg har en Netgear router R6850 og fast ip adresse og min router ar opsat med DHCP og køre på Fibie net, deres deres udstyr er sat i bridge, tor det var alle oplysningerne.

Det jeg vil er at have en som kender til dette kort vil fortælle mig hvordan jeg kan tilgå min server ude fra via Ip (gerne med fiktive IP adr.) jeg har forsøgt med det jeg kan huske, men det gik ikke.

Med venlig hilsen
Jan Fjorbak
Avatar billede kulawig Professor
24. juni 2022 - 14:36 #1
hvilken Nas drejer det sig om
Avatar billede fjorbak Seniormester
25. juni 2022 - 17:15 #2
Nas server er ikke problemet det jeg savner er at jeg vil tilgå mit netværk ude fra det være sig nas server som andet eksempel printer, da alle de dele jeg vil tilgå har IP adresser, hvad skriver jeg i den adresselinie som jeg skrive i den udefra kommen de PC,
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2022 - 18:09 #3
du skal også have port-nummer - nas er fx HTTPS (port 443) jf https://forum.recordere.dk/fast-ip-adresse-til-nas_topic78155_page3.html
Avatar billede kulawig Professor
28. juni 2022 - 14:52 #4
så er dit problem at du er bag en shared ip, hvis du vil kunne nå dit netværk udefra skal du bruge en dedicated IP