Avatar billede DanishBear Seniormester
23. juni 2022 - 17:36 Der er 6 kommentarer

Fra en DB til en anden DB

Vil gerne kopier en hel Table/Column fra en DB over til en anden DB, kan det lade sig gøre?

DB1: Table [Data]
DB2: Table [Data]

Håber i forstår hvad mener...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. juni 2022 - 17:53 #1
Det skulle du faktisk kunne gøre med copy and paste :-)
Stå i tabellens navn til venstre og tryk ctrl+c (copy)
Gå i ny database og stå under tabeller til venstre og tryk ctrl+v (paste)
Jeg går her ud fra, at det bare skal gøres én gang.
Avatar billede DanishBear Seniormester
23. juni 2022 - 18:23 #2
#1 Takker for svar

Det er sådan jeg gør det manuelt, var vist lidt dum, skulle ha skrevet det skulle gerne ske med en SQLstreng (hvis du ved hvad jeg mener?)

Vil gerne ha det ske automatisk gennem min HPside, isteden for jeg skal gøre det manualt :-|

(kører classic ASP)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
23. juni 2022 - 18:32 #3
ok - her melder jeg pas, jeg kender ikke asp.
Avatar billede DanishBear Seniormester
23. juni 2022 - 19:22 #4
Det er mere SQL strengen jeg er ude efter, det man da kunne gøres :-)
Avatar billede bvirk Guru
24. juni 2022 - 11:37 #5
I Access forespørgsler kan man hente tabeller fra andre accessdatabaser med

select ..... from <tabelName> in "somefile.mdb"

Hvis det er muligt i asp så kan man måske overføre med

insert into <tabel1Name> select * from <tabel2Name> in "somefile.mdb"

hvor tabel1Name tilhører den dataconnection hvori der udføres en indsættelse query
Avatar billede bsn Forsker
01. juli 2022 - 17:01 #6
Du åbner database1, og skriver sql insert til database2...