Avatar billede camsti Seniormester
24. juni 2022 - 11:13 Der er 4 kommentarer

HVIS.ER og TEKST.KOMBINER

Kan HVIS.ER og TEKST.KOMBINER mon arbejde sammen?

Fane1:

I kolonne A har jeg ID1, ID2, ID3 osv.
I kolonne B har jeg Tekst1, Tekst2, Tekst 3 osv.
I kolonne C har jeg 10, 20, 30 osv.

Fane2:

I kolonne A bruger jeg HVIS.ER til at summe ID1 værdier sammen. Fx. har ID1 5 rækker hvor summen 400

I kolonne B bruger jeg TEKST.KOMBINER til at samle tekst fra Kolonne B så ledes at de kommer i en celle.

Lige nu bruger jeg navnestyring men det er besværligt og skal markere alle de områder hver gang.

Så kan HVIS.ER og TEKST.KOMBINER på en eller anden måde bruges her?
Avatar billede kim1a Ekspert
24. juni 2022 - 12:31 #1
Skal det forstås sådan at ID1 kan stå flere gange i Kolonne A så du vil samle tekst fra f.eks. tre rækker i kolonne B?
Avatar billede camsti Seniormester
24. juni 2022 - 12:49 #2
Ja lige præcis
Avatar billede kim1a Ekspert
24. juni 2022 - 15:34 #3
Måske en pivot kunne hjælpe? den ville i så fald skabe:
ID1 - Tekst 1
      - Tekst 2
      - Tekst 3

Og denne kunne man nok lave en formel på, der ville skabe en samlet med alle linjer ved at se hvornår ID1 skifter til ID2, men det er nok lidt storm p løsningen hvis det er noget du skal gøre ofte.

Kan du uploade et eksempel så skal jeg vise dig hvad jeg mener - f.eks. via Dropbox.
Avatar billede bak Seniormester
29. juni 2022 - 11:22 #4
=TEKST.KOMBINER(", ";FALSK;FILTRER( FILTRER( Sheet1!$A$2:$C$100; Sheet1!$A$2:$A$100=A2 ); {0\1\0}))