Avatar billede plausten Juniormester
28. juni 2022 - 10:23 Der er 7 kommentarer

Skærmopløsning på pc uden skærm

Hej Eksperter,

Jeg har en pc stående eksternt som ikke har en skærm tilknyttet, da jeg kun skal tilgå den via AnyDesk. men den vil kun køre med en opløsning på 640x480 og det er ikke særlig anvendelig da de fleste vinduer er væsentlig større end det.
Der var ingen problemer da jeg opsatte pc'en og havde en skærm tilsluttet.

Hvordan kan jeg ændre opløsningen når valgmuligheden for andre opløsninger ikke er der under skærmindstillinger?

Jeg har prøvet om der er nogle indstillinger i AnyDesk jeg kan ændre, men det kan jeg ikke umiddelbart finde.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2022 - 11:08 #1
Avatar billede eurositi Ekspert
28. juni 2022 - 11:31 #2
AnyDesk er vel en Remote Desktop-klient? I så fald burde det være muligt at angive en skærmopløsning for forbindelsen under indstillingerne for selve genvejen.

For en almindelig RDP-genvej i Windows gøres det således: https://i.imgur.com/hr6y7IT.png
Avatar billede kulawig Professor
28. juni 2022 - 14:56 #3
kan du ikke "bare " højreklikke på det delte skivebord ... og sætte opløsningen op .... det virker i tightVnc
Avatar billede plausten Juniormester
28. juni 2022 - 19:33 #4
Hej igen Eksperter,

Udfordringen er at jeg slet ikke kan vælge andre opløsninger end 640x480 selvom jeg højreklikker og prøver at ændre opløsningen i indstillinger.
Jeg har også prøvet de forskellige tricks som e-jensen referer til, men de virker ikke :-)
Avatar billede madklub Guru
28. juni 2022 - 22:26 #5
Det måske nemmest at sætte en skærm til igen
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. juni 2022 - 02:48 #6
I stedet for en skærm der ikke bruges men bruger strøm og fylder ville jeg nok foretrække nedenstående.

citat fra siden:
Når Headless Ghost tilsluttet, registrerer operativsystemet et tilsluttet display og aktiverer GPU'en. GPU-hardwareen er ofte deaktiveret, indtil et display er tilsluttet, hvilket resulterer i dårlig ydelse og en begrænset arbejdsbeslutning til fjernbrugere.

https://www.danbit.dk/da/skaerme-monitorer-skaerm-splitter-video-adaptere/18257-vga-virtual-display-adapter-med-edid--dummy-ghost--display-emulator.html
Avatar billede martens Guru
29. juni 2022 - 06:21 #7
Nu skriver du intet om OS

Men hvad med Remote Desktop ? ( Hvis det er Windows OS af nyere årgang )