Avatar billede København Praktikant
06. juli 2022 - 10:46 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forskel på routere

Jeg har nylig skiftet selskab, og fået en ny Huawei router tilsendt. Det viste sig, at den ikke kunne tilknyttes mit TV via AirPlay. Den hedder B535- 333.
Min forrige router er en Huawei B525s, og der var aldrig problemer.
Jeg tror, efter,hvad jeg har læst mig til på nettet, at der er noget ny teknik, men har jo ikke forstand på alt de forskellige routere, der findes. De nægter, at give mig en anden, påstår, at de ikke er ansvarlige for mit problem.
Det sjove er, at de på deres hjemmeside viser en anden router,som man altså bestiller, men ikke får.
Har nogen kendskab til dette problem?
Avatar billede INK Ekspert
06. juli 2022 - 13:08 #1
Dit TV skal ikke tilknyttes via AirPlay. Routeren har et ssid navn og en tilhørende kode for wifi. Når routeren er tændt og koblet op, skal du i indstillinger på dit TV koble det på wifi. Derefter virker AirPlay på normal vis.
Du skal bruge samme wifi kode for din telefon, tablet og pc/Mac.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2022 - 13:09 #2
Kan du ikke bruge den gamle? Ofte vil din gamle udbyder ikke have den retur.