Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2022 - 12:24 Der er 1 løsning

Timer og minutter om til et decimal tal?

Hej
Er i gang med at lave excel ark der kan regne min timeløn, jeg sætter tt:mm ind for dagen og laver så et felt hvor jeg har summen fra alle dage i tt:mm.
Herunder et felt med løn (den er svingende, provisionlønnet).

Er det muligt at regne det om til en time løn?
Har eksperimenteret med formlen TIME for at få en decimal tal, men så mister jeg jo nogen minutter i min beregning :'D

Nogen der har et input?
Avatar billede visto Professor
07. juli 2022 - 13:01 #1
Du får omsat timerne (tt:mm) til decimaltal ved at gange med 24.
Så hvis du har lønnen i celle A1 og timerne (tt:mm) i celle B1, kan du bruge formlen
A1/(B1*24)