13. juli 2022 - 15:04 Der er 4 kommentarer

Dansk stavekontrol til Microsoft Word 2007 i 2022?

Hey!

Er det stadig muligt at få fat i en dansk stavekontrol/danish proofing tool til Microsoft Word 2007?

Kan huske, at jeg med møje og besvær fik det installeret på min forrige bærbare Lenovo, men det ser ikke ud til, jeg kan få det "med over" på min nye uden videre ...  jeg har fået installeret 2007'eren på min nye Lenovo og borset fra, at menuerne nu er på engelsk kører det sådan set fint: Den har registreret, at jeg skriver på "danish", MEN; der er ikke nogen dansk ordbog til stavekontrol, og jeg lykkes ikke rigtig med at google mig frem til noget brugbart.

Er bare svært glad for den simple version af Word, som 2007 er + dens tastaturgenveje, så ville blive glad, hvis nogle her har det, der gør, at jeg kan få den til at virke igen :)

Bedste hilsner
Jakob
Avatar billede DanishBear Seniormester
13. juli 2022 - 16:54 #1
Hvis du har den original CD/DVD til Office 2007,
såe er det ikke denne skuffe PROOFING.DA-DK ",
det ligger på min CD/DVD
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2022 - 09:25 #2
2007 er gammel og usikker - du bør kraftigt overveje at opgradere. Om ikke andet, så til den gratis danske version af Libreoffice, der har fuldstændig samme funktioner, og kan redigere stort set de samme dokument-formater: https://da.libreoffice.org/

Med office 2007 risikerer du i et lille øjebliks uopmærksomhed at få lukket noget virus ind via makrofunktionerne - og i allerværste fald at få denne indlejret ubemærket i dine dokumenter, så du er med til at inficere dem du evt. deler dokumenter med.

Hvis du som de fleste andre danskere har "helt styr på det", kan du prøve at hente og installere proofing tools fra denne delte onedrive mappe: https://1drv.ms/u/s!AuCUmpEnPgEOgYdYep-Tbso-9t3emA?e=eOQK7r
14. juli 2022 - 15:53 #3
Mange tak for jeres input. Jeg har desværre ikke længere CD/DVD'erne.

ole_madsen; jeg ved, jeg fik det til at virke på min foregående bærbare med lignende filer, som du venligt linker til ... men har glemt, hvordan jeg gjorde. Må have fulgt en vejledning, jeg fandt online, som ikke længere er tilgængelig.

Når jeg klikker på MSI-filerne, får jeg fejlmeldingen:

"Error 1713. Setup cannot install one of the required products for Microsoft Office Proof (Danish) 2007"

... og mener at huske, at sidst, jeg biksede med det, var der noget med, at jeg skulle placere en fil i en bestemt mappe (i Word-programmets filmapper, går jeg ud fra) for at få det til at virke?

Har du en idé? Ellers må jeg opgive det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juli 2022 - 17:23 #4
Nej, jeg har desværre ingen idé...

Men mange office komponenter skulle installeres via "Skift" eller "Change" på selve office installationen. Så prøv at gå i "programmer og funktioner" og se hvad du kan gøre på selve office-installationen.