Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 08:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min WIFI forbindelse falder ud

Hej. Min wifi forbindelse via yousee router falder ud hver halve time…. Sådan cirka. Jeg skal genetablere forbindelsen gang på gang på min Ipad. Om det samme sker på vore PC har jeg ikke kunnet konstatere.
1. Er det min Ipad der har forkerte indstillinger?
2. Noget i udu fra sidste opdatering? Ipaden er fra 2021 og wifi udfaldet nyt.
3. Der arbejdes overalt i byen med opgradering af nogle bokse da vi er gået til at være medlemmer af en TV ANTENNEFORENING I KOLDING.  Er fejlen opstået her?
4. har jeg selv ubevidst ændret på nogle Wifi indstillinger?
Avatar billede fase Professor
25. juli 2022 - 09:29 #1
Er det Yousees bokse eller antenneforeningens bokse, der bliver opgraderede? Hvis det er antenneforeningens bokse, der bliver opgraderede, har det vel ikke indflydelse på din internetforbindelse. Er det der i mod Yousee, der opgraderer, må fejlen ligge hos dem.
Avatar billede INK Ekspert
25. juli 2022 - 09:40 #2
Du har selvfølgelig genstartet din router, så der er sikkerhed for at eventuelle opdateringer installeres. Det er en god idé, at genstarte routeren en gang om måneden.
Hvis det ikke løser problemet, så ring til YouSee og få dem til via netværket at checke opsætning og funktion af routeren.
Endelig kan routeren være en ældre model, der skal udskiftes gratis af leverandøren, men det checker YouSee samtidigt.
Det er næppe din iPad, der er problemet, da den jo kan opnå forbindelse. Genstart kan dog være en god idé.
Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 10:08 #3
Tak for svaret. Forbindelserne sidder jo i de samme bokse går jeg ud fra, når hver husstand kun har 1 ID28717273  Pakkeboks 7381. Fin ide at ringe til Yousee.
Jeg har spurgt i en lokal FB gruppe og nogle melder om uregelmæssigheder, mest Tv.
Avatar billede fase Professor
25. juli 2022 - 10:24 #4
Hvis du mener at forbindelserne fra antenneforeningen og yousee sidder i samme boks, bliver du nok skuffet. De to firmaer er konkurrenter og deler ikke skabe.
De samme ting, som du beskriver, findes også hos andre fiberudbydere og servicen er lige så ringe som den tit er hos yousee.
25. juli 2022 - 11:26 #5
Jeg/Vi har haft problemer med at vi mistede forbindelsen til YouSee Routeren.
Hos os var det en ca. 1 gang i døgnet.
Vi kunne ikke pinge boksen, hverken via wifi eller vi kabel i boksen.
Vi have udfald på 30 sekunder til 5 minutter.

Jeg oprettede en sag hos dem via deres hjemme side.
Deres første forslag var at give Routeren en hård reset.
Det er en lidt længere proces bl.a. skal Routeren stå slukket i 1 time

Det har hjulpet meget, men vi har stadig udfald, men nu sjældent.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. juli 2022 - 11:41 #6
#5 - De var så første forslag, men bare vent; hvis der igen opstår problemer, så kommer en anden medarbejder, der siger noget helt andet. Min bitre erfaring med YouSee support, er nemlig at de ikke ved hvad de taler om.
Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 13:04 #7
#4
Da vi kun har 1 Box med elkram ved hver matrikel og VI IKKE har fiber, selvom samlekassen til fibernettet ligger i vores fortov, ved jeg ikke, hvad der ellers rodes med i elkassen ved hver matrikel.
Svar fra andre lokale brugere viser at der vist er koks i systemerne mange steder.
(Vores lokale Antenneforening i Taulov blev sluttet sammen med en Antenneforening i Kolding og det har krævet ændringer i installationerne hos den enkelte kunde.
25. juli 2022 - 15:51 #8
Har du ikke en "kasse" Router /Acces Point i din bolig Indenfor væggende?
Det er en sådan jeg opfatter #2 foreslår at prøve at genstarte.
Det var den jeg havde problemer med.
Avatar billede INK Ekspert
25. juli 2022 - 16:05 #9
Du skriver du har en YouSee router i huset.
Hvordan er den sluttet til et stik i væggen? Er det via telefonnet, antennenet eller ?
Kunne også være med et SIM-kort, men ikke så almindeligt.
Kunne du oplyse lidt mere om routeren såsom navn/fabrikat og type, ville vi bedre kunne hjælpe. Er 7381 en del af navnet?
Avatar billede INK Ekspert
25. juli 2022 - 16:14 #10
Ser du skriver pakkeboks? Formoder det er en Homeboks fra YouSee. Hvilken model? Er det 7381?
Hvis det er den gamle grå model, bør den skiftes.
Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 17:11 #11
#3
Det er beklageligt, men det der med pakkeboksen er en automatisk erstatning når jeg skriver “boks” . Jeg havde rettet det, men er rettet tilbage under SEND.
DET HAR INTET PÅ SIG.
JEG har  hvid router,  som ifølge YOUSEE virker fint. Teknikeren har nu skruet på nogle parametre og det har virket i 4 timer nu.