Avatar billede nu_igen Professor
25. juli 2022 - 20:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gmail forvirring …. Hjælp mig please

Hej. Jeg er ved at rydde op i adgangskoder og den slags kedelige ting.
Jeg har en Gmail konto, som jeg åbenbart kan logge mig på med to forskellige email konti og adgangskoder. Det lader dog til at de begge lander på den samme G mail konto.
Jeg forstår det ikke, og vil så gerne slette den ene konto.
Jeg har 3 blogspot blogge og dem åbner jeg med min Gmail konto, som også hedder noget med .gmail.com. Den anden konto kan jeg logge ind på med .mail.dk …. Men havner på Gmail kontoen.
Jeg er totalt forvirret nu, især fordi Gmail kontoen har et fjollet navn.
Hvem kan hjælpe?
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. juli 2022 - 20:34 #1
mail.dk lyder som noget yousee e-mail-service.
Så hvordan du kan havne på din gmail, når du åbner den, forstår jeg ikke.

Har du måske opsat noget forward, så den sender emails fra den ene konto til den anden, og du derfor oplever de "samme" emails er begge steder ?
Avatar billede nu_igen Professor
26. juli 2022 - 08:46 #2
Jeg har brugt @mail.dk kontoen til gendannelse, har jeg fundet ud af. Forstår dog ikke, hvordan/hvorfor jeg så kan logge mig ind på min Gmail på to måder?
Avatar billede INK Ekspert
26. juli 2022 - 13:51 #3
Avatar billede Lille Hjælper Seniormester
31. juli 2022 - 21:43 #4
Du kan godt bruge en vilkårlig e-mail til at oprette en Google konto.
Dvs. hvis du opretter en Google Konto uden at have en Gmail, har du oplyst din eksisterende e-mail adresse, som bliver tilknyttet din Google konto.

Prøv at gå til følgende adresse i en webbrowser:
accounts.google.com

Indtast din e-mail adresse (som ikke er en Gmail) i feltet "Mailadresse eller telefonnummer" og klik "Næste". Indtast derefter dit password og klik "Næste".
Hvis du kan logge ind her, er din ikke-Gmail tilknyttet en Google konto og denne konto har ikke nødvendigvis en Gmail tilknyttet, men kan have det.
Hvis din ikke-Gmail er sammenkoblet med Gmail, vil din ikke-Gmail være en såkaldt "alternativ e-mail adresse" på Gmail kontoen og du kan bruge begge til at logge ind.

Du kan tjekke det ved at du, efter at være logget ind, klikker på knappen med 9 prikker øverst til højre og derefter klikker på "Gmail" ikonet.
Hvis din Google konto ikke har Gmail tilknyttet, vil du komme til en side med overskriften: "Føj Gmail til din Google-konto" - herefter følger bl.a. denne tekst:
"Ved at udfylde denne formular opgraderer du til Gmail, mail fra Google. Gmail virker på alle enheder, blokerer spam og meget mere."

Se mere om "alternativ email adresse" i artiklen fra Google "Log ind på din Google-konto med en anden mailadresse"
http://support.google.com/accounts/bin/answer.py?hl=da&answer=176347
Håber det giver mening - eller skriv igen :-)
Avatar billede nu_igen Professor
01. august 2022 - 09:29 #5
Tak juniormester! Din forklaring var yderst brugbar👍🏻