Avatar billede logbuilders Mester
05. august 2022 - 07:38 Der er 13 kommentarer

proceslinie windows 11

Jeg har gentagne gange over regeditor ændret  det pågældende dword til 2 uden virkning på størrelsen af proceslinien - nogen forslag
Avatar billede f-arn Guru
05. august 2022 - 08:43 #1
Har du også husket at genstarte?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2022 - 12:26 #2
Jeg bruger StartAllBack på Win 11. Det retter de "fejl" der er lavet i bruger fladen på  systemet 😉
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2022 - 13:37 #3
>220661 hvad koster StartAllBack, (kan den bruges 'freeware')? Jeg har til nu brugt TranslucentTB - men den kan jo kun én ting...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2022 - 14:03 #4
Claes57 man kan bruge den i 30 dage i fuld udgave uden at købe den. Da jeg fik den kostede den 5 dollars for at aktivere for en pc og 8,99 dollars for 2, og 11,99 for 3
https://www.startallback.com/
Avatar billede f-arn Guru
05. august 2022 - 14:27 #5
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"TaskbarSi"=dword:00000002

Jeg ville importere ovenstående som en reg fil 😄
Avatar billede f-arn Guru
05. august 2022 - 14:45 #6
Eller bruge en kommando prompt som admin og skrive Reg add "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced" /v TaskbarSi /t Reg_DWORD /d 0x80000002 /f
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2022 - 16:33 #7
Størrelsen på proceslinjen var for mig ikke det store problem med Windows 11, da jeg bruger samme størrelse i Windows 10 som er mit foretrukne system. Min Windows 11 er mit 3 pc valg og fungerer udelukkende  som test pc fordi den ikke opfylder krav til Windows 11 og er installeret på alternativ metode.
Kan huske der hurtigt kom et fix med registeret og størrelse på proceslinjen ret hurtigt. Så kom der opdateringer til Windows og så gik det tilbage til den foretrukne størrelse igen. Jeg har slet ikke indblik i hvad der virker af tiltag fra den side i dag,  da det ikke er et issue med StartAllBack installeret.
Avatar billede f-arn Guru
05. august 2022 - 16:58 #8
Jeg prøvede det lige i min Windows 11 VM og det virker stadig 😃
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2022 - 17:02 #9
@f-arn vidste godt du kørte den i VM da du ikke helt var "ven" med Windows 11 😉
Eller er det blevet bedre med tiden?
Avatar billede f-arn Guru
05. august 2022 - 17:06 #10
Nej, nu du nævner det, har jeg faktisk ikke haft den tændt i et par måneder...
Så de kan godt ha' dræbt den mulighed nu 🤔😫
Avatar billede 220661 Ekspert
06. august 2022 - 08:01 #12
#10 Jeg synes det er modigt (måske dumt) af dem at de ikke hører på brugerne. Jeg har læst om at i insidergrupperne,  der arbejder med Windows 11 før vi ser de tiltag der bliver gjort, er der blevet gjort opmærksom på at systemet har for "låst" en brugerflade. Alt for mange funktioner vi var kendt med fra Windows 10 er blevet udeladt.
Proceslinjen er fastlåst i en størrelse så nogle har svært ved at læse ikoner og tekst i forbindelse med dette. Højreklik funktion er ændret så drastisk at den stort set ikke er brugbar længere. Ikoner grupperes automatisk i proceslinjen så man først skal trykke på gruppen og herefter finde ud af hvilken opgave man skal vælge. Alt dette har gjort at systemet kræver flere klik for at komme hen hvor man ønsker. Det synes jeg ikke er i orden, og det har også været en af grundende til at udbredelsen af Windows 11 har haltet temmelig meget.
Og for pc brugere der er bekendt med en brugerflade der har kendt i over 20 år blive lavet om og simplificeret så den bliver dårligere at arbejde med hvis man vil bruge 3 part programmer det er for mig et stort tilbageskridt.
Det er som om det hele for dem nu kun handler om at efterlige hvordan Apple (og måske også lidt Linux) gør det. Vi ser det jo med brugerfladen der ligner noget der kommer fra den kant af.
Avatar billede eskidead Juniormester
16. august 2022 - 22:02 #13
For mig virker Win11 proceslinjen som en stædig teenager i muggent humør.
Jeg kan indstille hvad jeg vil, indstillingerne bliver bare ikke gennemført:

- ikonerne er centrerede. Jeg har gentagende gange indstillet dem til at stå til venstre (som jeg kan lide det fra alle tidligere Windows), men så snart jeg går ud af indstillinger, hopper de tilbage til midten
- uret går en time bagud. Jeg kan godt sætte det en time frem, men der går kun få minutter så sætter det sig selv tilbage igen. Alle sprog-, område-, tastaturlayout- og tidszoneindstillinger står rigtigt
- jeg kan ikke skjule den, så den kommer frem, når musen er i bunden af skærmen. Enten er den fremme hele tiden eller også er den der slet ikke, hvis man sætter den til skjult

Blev Win 11 overhovedet testet, da det blev frigivet?