Avatar billede Uvanga Ekspert
11. august 2022 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gmail password ændret fra ekstern PC-virker automatisk på primær PC

Password på Gmail konto er ændret fra en ekstern PC.
Den primære PC er sat til automatisk at huske password.
Da bruger kommer hjem til sin egen PC, gør hun som hun plejer. Altså logger ind uden at skulle skrive det nye password.
Så mit spørgsmål/teori er om primær PC & Gmail automatisk har opdateret password, således at hendes PC automatisk har registreret det nye password!? Det må næsten være sådan det er sket, da adgang til mail fungerer ok.
Nogen der har erfaring med det, modtages info gerne👍
Avatar billede perhol Seniormester
11. august 2022 - 10:36 #1
Ja, password er blevet "automatisk" opdateret.
Det er jo Chrome der gemmer password og Chrome er Googles program.
Går ud fra at hun bruger Chrome på sin primære computer.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. august 2022 - 10:54 #2
#1
Tak for hurtig respons. Jeg tænkte nok det var sådan det hang sammen. Men alligevel godt med en bekræftelse👍
Og jo, hun anvender Chrome.
Avatar billede wjens Guru
11. august 2022 - 11:53 #3
Enig med #1. Google husker passwords til mange sider på tværs af platforme. Det gælder også over til android enheder.