Avatar billede soenderskov Seniormester
12. september 2022 - 22:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 bruger profiler på mobil telefon?

Hej

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave 2 brugerprofiler på min samsung galaxsy s21.

jeg ved android kan, men også at det er deaktiveret af de respektive telefon producenter, på nær nogle enkelte.

for mig ser det ud som at både samsung knox og google workspace kræver abonnement.

sagens kerne er at jeg har firmamobil (som ikke er fri telefon), den understøtter dual sim og jeg må godt sætte mit eget sim kort i for virksomheden.

men jeg ønsker at dele telefonen op i 2, da det er noget rod med mail og onedrive og apps generelt at have det blandet sammen.

Men jeg synes også det er noget rod at rende rundt med 2 telefoner og en tablet når jeg er på job som tekniker. ville virkelig gerne kunne nøjes med En.

jeg ved det kan lade sig gøre, har bare ikke fundet den gyldne vej endnu :-)

Nogen der er eksperter på dette område?
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2022 - 17:20 #1
Er ikke helt sikker på, hvad du mener, men du kan oprette to (eller flere) brugere på følgende måde (forklaret som det er på en Nokia, der kører en "ren" Android version)

Gå i Indstillinger > vælg System > Flere brugere (evt skal du her vælge avanceret for at få det vist) > Tilføj bruger > OK > navngiv bruger.

På den måde kan du logge ind på telefonen med to (flere) brugere.

Hvis det kun er mails du vil have skilt ad i firma og privat, så kan du jo godt oprette flere mailadresser på samme profil og så er ovenstående unødvendig.
Avatar billede soenderskov Seniormester
14. september 2022 - 20:56 #2
Ja men det har samsung deaktiveret men har også hørt idag at det ikke fungere så godt pga man deler ressourcer på tlf selvom man ikke er aktiv på samme tid
Avatar billede Erik K Ekspert
14. september 2022 - 23:56 #3
Ja, det er en af ulemperne ved at Samsung og andre lægger deres eget skin oven på Android. Det er også grunden til at jeg valgte at købe en Nokia, da de er et af de få firmaer, der kører på ren Android, som er lig med det man finder på en Google Pixel telefon.
Jeg har en ældre Samsung liggende og jeg kan heller ikke finde funktionen på den.

Jeg tror ikke at det på en nyere tlf sløver funktionen, selv om ressourcerne deles.mellem flere konti.