Avatar billede dogtown Seniormester
13. september 2022 - 13:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vba kode PasteSpecial xlPasteValues

Jeg forsøger at lære mig VBA for Excell.
Nedenfor kan I se en kode som skal kopiere hele rækken (row) fra et ark (sheet) til en andet. Men der får jeg en fejlmelding: Runtime error "1004" Application-defined or object-defined error.

Række som skal kopieres ligger findes i arket [/b]Opgaver[/b] og skal kopieres over til Log.
Hvis jeg ændrer arknavnet til det samme som der oplysningen ligger Opgaver virker koden (denne kode er kommenteret ud nedefor.

Har forsøgt med at benytte nummer på arkfanen i stedet for navn. Og jeg har kopieret kode fra et andet ark, hvor det virker...
Er det PasteSpecial eller xlPasteValue som driller mig?

Kode er som følger:
ActiveCell.EntireRow.Copy
    'Sheets("Opgaver").Range("A5").End(xlDown).Offset(3, 0).PasteSpecial xlPasteValues
    Sheets("Log").Range("A5").End(xlDown).Offset(2, 0).PasteSpecial xlPasteValues
    'ActiveCell.EntireRow.Delete
Avatar billede jens48 Ekspert
13. september 2022 - 14:18 #1
Måske kan dette bruges:

ActiveCell.EntireRow.Copy
x = WorksheetFunction.CountA(Sheets("Log").Range("A:A"))
Worksheets("Log").Range("A" & x + 6).PasteSpecial xlPasteValues
ActiveCell.EntireRow.Delete
Avatar billede store-morten Ekspert
13. september 2022 - 14:59 #2
Måske hvis du tilføjer fil navn:

Workbooks("Book1").Worksheets("
Avatar billede dogtown Seniormester
13. september 2022 - 21:00 #3
Det løste ikke problemet. Men i min stræben med at finde løsning på problemet. Oprettet jeg et helt nyt dokument. Skrev koden ind på ny (ikke kopierede)
Mens jeg skrev koden denne gang, kom de små bokse med forslag op. Det gjorde det ikke i den andre fil. Kan det have noget med det at gøre?