Avatar billede ksor Mester
14. september 2022 - 10:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Filblokeringer eller et eller andet andet shit ...???

Vi har 1 af vores pc'er i familien, hvor den HVER GANG vi forsøger at lægge noget på skrivebordet, viser denne meddelelse ... nå, så kan man ikke vise et billede - ¤%)("#/=&#&)(#&)(/&=%#?= !!!!

Filerne kan skade computeren
Indstillingerne for internetsikkerhed angiver, at en
eller flere filer kan være skadelige. Vil du bruge dem
alligevel?

og så er der 2 knapper OK og Annuller, samt et link til Edge med en fuldstændig INTETSIGENDE forklaring på et helt andet problem !!!!!

Vi bruger Firefox og Windows 10 - begge i fuld opdateret versioner !

Vi har sammenlignet indstillingerne for filsikkerhed i Office-programmerne - de 2 pc'er er indstillet på samme måde !

Hvordan F..... fjerner man den blokkering ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2022 - 10:46 #1
Kan det være Smart Screen der blokerer? Den kan du finde indstilling for i Edge mener jeg.
Prøv evt også at tjekke hvor skrap din bruger kontrol er indstillet. Det gøres fra kontrolpanelet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2022 - 10:52 #2
Med dette: nå, så kan man ikke vise et billede - ¤%)("#/=&#&)(#&)(/&=%#?= !!!!
men du så, at du gerne vil indsætte et billede i det spørgsmål på eksperten?

Det kan sagtens lade sig gøre - du downloader bare vha, nedenstående link:

https://da.imgbb.com/

Programmet er gratis, så klik ikke på felterne med dollartegnene.
Avatar billede kulawig Professor
14. september 2022 - 10:56 #3
Tjek rettigheder for brugeren i stedet, specielt hvis det er dig der har installeret og det er konen der er logget på som bruger
Avatar billede ksor Mester
14. september 2022 - 11:23 #4
Det er kommet i forbindelse med en opdatering af ... Windows, Firefox ... who knows ?
Edge og så min bare ... jeg bruger ikke og vil aldrig bruge Edge - men MS prøver alle kneb for at stoppe den ned i halsen på os - 'gode forslag' vises f.eks. i Edge SELV OM min indstilling er FireFox som standard ... marketingfolk skulle ha' tæsk hver morgen til offentlig skue på torvet - hvad der spildes at tid på deres udgydelser !

Jeg synes vi har sammenlignet alle de indstillinger jeg kan komme i tanke om på en pc som 'virker' og så den, som viser den forbandede dialogboks - HILFE !!!!!
Avatar billede kulawig Professor
14. september 2022 - 11:32 #5
netop brugerrettigheder er strammet op siden starten af win10, prøv at skifte til en bruger med administrative rettigheder ... og se om fejlen stadig opstår
Avatar billede ksor Mester
14. september 2022 - 12:20 #6
Nu er der en bus, som lige er kørt forbi huset ... og nu er der INTET problem !

MS i en nøddeskal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2022 - 12:26 #7
Er det en Universal Serial BUS USB?😁
Avatar billede ksor Mester
14. september 2022 - 12:44 #8
Jamen, jeg var lige hurtig nok - dialogen som jeg linker til er forsvundet, men der er stadig disse GULE MEDDELELSER når f.eks. Excel startes, hvor man skal AKTIVERE indhold !
... og det er fuldstændig samme indstillinger på 'hendes', hvor de kommer, og min, hvor de IKKE kommer !

Det er til at blive idiot af !
Avatar billede kulawig Professor
14. september 2022 - 14:58 #9
:-/ du må lige beslutte dig

er problemet:
" HVER GANG vi forsøger at lægge noget på skrivebordet, viser denne meddelelse "

eller:
" GULE MEDDELELSER når f.eks. Excel startes, hvor man skal AKTIVERE indhold !"

det er 2 forskellige problemer ...medgivet at de begge er kommet i forbindelse med windows update ... men det ene er et rettigheds problem på computeren det andet er en sikkerheds indstilling i office.. så du må beslutte dig til hvilket problem der skal kigges på først og så lave en ny tråd med det andet problem
Avatar billede ksor Mester
14. september 2022 - 18:02 #10
Som du kan se ved at LÆSE de tidligere indlæg,ja, så ER problemet med dialogen, som jeg linkede til, løst, da bussen kørte forbi uden for huset - don't ask me how !

Det andet med den gule linie foroven i f.eks. Excel filer - ja, der har vi sammenlignet indstillingerne på 1 som virker og så dan problematiske på - indstillingerne er DE SAMME ... som der i øvrigt OGSÅ står i de tidligere indlæg.

Er det nu også her som ved lægen - KUN 1 problem af gangen !
Avatar billede kulawig Professor
15. september 2022 - 07:44 #11
er excel et styresystem ??

nej vel .... ergo er spørgsmålet i det forkerte forum da du stiller det i
Eksperten->Spørgsmål->Styresystemer->Windows

så for din (og dem der forsøger at hjælpe dig ) skyld, så stil dine spørgsmål i korrekt tråd og prøv at være lidt seriøs.

hvis du mener dit problem er løst ved at bussen kører forbi, så er det jo fint .. så kan du jo bare vente på næste bus.

jeg springer af tråden her ..