Avatar billede huddie Professor
18. september 2022 - 12:49 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Fra CD til PC til Chromecast

Hej Eksperter,

Jeg har et lidt kringlet problem, men det er måske lettere at løse end jeg tror(håber jeg).

Jeg vil gerne kunne afspille mine CD'er på min PC(Windows 10 Pro), men vil gerne kunne få forbindelse til min Chromecast på mit TV, da der så vil være surround sound og ikke bare lyd fra mine PC højtalere.

Når jeg putter en CD i så får jeg kun VLC Media Player og den lader til at være for gammel til at finde eller koble sig op til noget som helst uden for min PC.

Så findes der programmer der kan forbinde min PC med mit TV trådløst?
Det fungere med Spotify(gratis version), men den kan kun afspille ting der ligger online. - hvad jeg ved af. Så der er trådløs forbindelse.

Et plus vil være hvis man på samme vis kunne afspille DVD/Blu Ray  film på samme vis, men ikke et must. Hvis den mulighed var til stede ville det være dumt at udelukke den funktion. : )

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Jesper K.
Avatar billede milter Ekspert
18. september 2022 - 13:02 #1
Avatar billede Erik K Ekspert
18. september 2022 - 13:24 #2
Den måde der henvises til i linket fra milter har jeg brugt i årevis og det virker.
Avatar billede huddie Professor
18. september 2022 - 13:45 #3
Det er tæt på at virke, for der er noget forbindelse fra PC til TV, men titlen på sangen kommer op på min TV-skærm, men der kommer ikke noget lyd.
Det er som om den bare står og tænker og så sker der ikke mere.

Prøver jeg med en DVD-film, så kommer der bare sort skærm. Umiddelbart virker det ikke som om DVDen kører når jeg sætter den over på Chromecast.
Det samme for CDen.

Så der er noget der ikke helt er som det skal være. Hvad kan årsagen være?
Eller findes der andre programmer der kan gøre det samme som virker bedre?
Avatar billede thov Forsker
18. september 2022 - 15:44 #4
Er det kun musik som skal transmitteres, har jeg en simpel løsning.
I smartphone/computer/mp3 afspillere (alle med 3,5mm minijack udgange),
sætter jeg  en Logilink bt0061 sender.
Stereoanlæggets indgang har så en TP-link Ha100 som modtager.

Forstærkeren har ganske vist en dum bt-modtager, for den er 'låst' til smartphones.
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. september 2022 - 16:23 #5
i google Chrome prøv med cast skrivebord og se hvad der så sker.
Avatar billede huddie Professor
18. september 2022 - 17:10 #6
Jeg har ikke noget der hedder "Cast skrivebord", men "Cast skærm", men det er vel ikke helt det samme.
Så hvordan får jeg "skrivebord" op? Samt hvad kan jeg så?
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. september 2022 - 19:09 #7
Cast skærm hedder det åbenbart nu / modsætning er cast fane.

https://ibb.co/tmYv0wF
Avatar billede kurtba Ekspert
18. september 2022 - 20:43 #8
Når du følger kurt54´s råd, vil du opdage, at alt det du laver og ser på din pc også kan ses på dit tv. Derfor er det vigtigt, at du vælger Cast skærm inden du vælger at forbinde til Chromecast, for man kan ikke ændre det efterfølgende.